Hej Vibeke.
Segmentet er ikke helt nemt at komme i kløerne på, men det er på den anden side slet ikke umuligt. I den branche du bevæger dig i er succesoplevelser og kundeomtale alfa og omega for om der kommer nye kunder i butikken, hvilket du også selv erfarede da du satte afløseren ind under barsel. Derfor handler det om at bygge gode relationer hos kunderne, gøre lidt ekstra for dine kunder, som dine konkurrenter ikke gør, hvilket højst sandsynligt vil få dem til at anbefale dig til venner og bekendte. En mulighed var evt. at give kunderne gratis vareprøver, som ikke behøver koster dig det store, men som alligevel vil have en stor værdi hos kunden. Det at få noget gratis vil hos de fleste kunder altid have en positiv virkning, ligemeget om indkøbsværdien er 15 kr. eller 150 kr. - pointen i det er at du værdsætter kunden og gør noget ekstra for han/hun.
Det er fint at du allerede gør meget i annoncering og flyeromdeling, men hvis den ikke indeholder en god call to action funktioner og gode salgselementer, vil det næsten være spildt arbejde. Et must er at udover at gøre opmærksom på dig selv, også skilte med nogle her-og-nu tilbud, så kunden ikke blot ligger dig bagerst i bunken af annoncer, men simpelthen tager kontakt med det samme. Derudover skal du også overveje om du er tilgængelig ved telefonen på det tidspunkt kunden ser din annonce, det kan være fredag aften kl. 22 i sofaen eller mandag formiddag kl 9 - når kunden har besluttet sig, er det med at få skabt kontant med det samme. En løsning på dette problem er at påføre annoncen en SMS-funktion, hvor folk ved at sende en SMS med fx ordet SMUK til nummeret XXXX automatisk bliver ringet op af en skønhedsekspert (dig) hurtigst muligt. Selve systemet fungerer sådan i praksis, at du modtager en email eller en SMS (valgfrit) med personens kontaktoplysninger, så snart din potentielle kunde har indsendt SMS-beskeden. Dette giver dig meget mere fleksibilitet i hverdagen, og medfører en øget kundetilgang i og med at du ikke mister alle dem som umiddelbart, af gode grunde, ikke kan skabe konktakt til dig. Du kan læse lidt mere om mobil markedsføring ved at klikke her: Mobil markedsføring. Er du interesseret i denne løsning må du meget gerne sende mig en email på js@promarketing.dk, så vil jeg hjælpe dig videre til en meget fordelagtig pris :-)
Mange gange held og lykke med forretningen fremover!