Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponsorat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jul 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Kan jeg vælge at slå græs for en fritidsforening og kun tage mig betalt for fx 1/4 og give 3/4 af prisen som sponsorat.
Hvis ja, hvordan kan jeg gøre det ifht skat/moms osv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

¨Som sponsorat? altså til noget helt tredie (for ellers var det jo nemmere de bare lønnede dig med 1/4 pris) Det kan du kun hvis du kan overbevise skat om, at du sponsorer for at tjene flere penge = som reklame/ marketing der alene tjener til at øge din indtægt fremadrettet - og ikke fordi du har interesse i et eller andet du sponsorerer. 
Momsligt indtræder når det er åbenlyst du vil omsætte for 50.000 kr på en hvilken som helst 12 mdr periode - så det kan jo tænkes det ikke bliver nødvendigt for dig

Ellers fører du regnskab - og uden virksomhed vil den med sponsorat nu nok virke endnu mere mærkeligt og nok slet ikke blive godkendt umiddelbart - Så er det næsten smartere som nævnt, at de betaler dig 1/4 og at de måske - som fritidsforening kan give de 3/4 direkte til ??

Du skal føre regnskab uanset hvad - indtægter minus udgifter - afhængig af foreningens registrering kan de skulle indberette honorar til dig som CPR  men ikke hvis du har momsregistreret virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jul 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Den måtte jeg lige læse et par gange 😃 men ja selvfølgelig er det jo nemmest at bare få 1/4 betaling 😉

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)