Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke betale mine medarbejdere løn!

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej

Det er en rigtig træls situation du er kommet i.

Du har meget fokus på om du kan få pengene hjem fra USA, men hvis du allerede er 4 måneder bagud med lønnen, så tror jeg ikke der går længe før du bliver ramt af en konkursbegæring, med mindre du har meget rige og tålmodige medarbejdere. (De har jo også regninger der skal betales).

I det øjeblik din virksomhed bliver erklæret konkurs, så overtager kurator og det er ikke længere dit ansvar - og hvis det er så mange penge som angivet, så er jeg helt sikker  på at kurator nok skal gå efter dem, men som sagt det er ikke længere dit ansvar i den forbindelse. Du kan derefter koncentrere dig om at få privaten og dig selv tilbage på benene.

Hvis du har opført dig fornuftigt, og feks. ikke har påført virksomheden ekstra udgifter efter du har (eller burde have) indset at den ikke kunne opfylde forpligtelserne, så er der ingen der kommer efter dig personligt. Så alt hvad du "hænger på" er sandsynligvis evt. kautioner til banken.

Jeg kender til fornemmelsen du har lige nu (vi er flere der har været der) og lige nu har du nærmest "tunnelsyn" og en vild trang til at "gøre noget" og vildt frustreret over at alle andre ikke reagere med samme ildhu som dig. Du kan sikkert ikke bruge det til meget nu, men tro mig, det bliver bedre igen og forløbet er håndterbart når først det er sat igang.

Hvor i landet holder du til? Hvis det er i nærheden af Midtjylland, så sig endelig til - jeg giver gerne kaffe og en snak, det er oftest lettere at hjælpe face to face end det er i et forum :-)

De bedste hilsner
/Brian

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)