Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat som enmandsvirksomhed og løn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er lidt forvirret over skattesatserne som enmandsvirksomhed. Ud fra hvad jeg kan læse mig frem til skal firmaet betale 22% skat, og derefter skal der også betales "normal" skat af den løn som man modtager fra firmaet. Kan det virkelig passe at begge dele skal betales?

Betyder det at hvis man tjener 100.000 kr i virksomheden, og man har haft udgifter for 20.000 kr, at man først skal betale 22% af de resterende 80.000 kr i skat og at når man derefter udbetaler hvad der er tilbage af de 80.000 kr efter 22% skat som løn (enten samme år eller senere) så skal betale "normal", cirka 50 % skat af denne også?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør så have en bog mere hjem - men det er småpenge - 55 kr for ebogs version og lidt mere for paperback - for du mangler viden om din enkeltmands http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

22% er acontoskat hvis du bruger VSO som er kompliceret og kun giver mening hvis du betaler topskat - eller er på SU og bryder SU loftet - og vil fordele overskud over flere år, der svinger op og ned

Her bliver de 22% modregnet i det du hævers skat - så du kun stadigt betaler personlig skat. VSO er godt gennemgået i bogen

Hvis du ikke er i topskat eller har SU problem så lad være med at bruge VSO. Så er det helt ligemeget hvad du hæver - for det sker i status og påvirker ikke resultatet og skat er så indtægter minus udgifter, helt uanset hvad du hæver eller skyder ind - 8% op til dit fradrag og ca 40% samlet derefter op til topskat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John, Jeg vil kigge på bøgerne...

Jeg har ikke behov for VSO da jeg ikke  betaler topskat eller er på SU.

Er det så rigtigt forstået at det kun er af overskuddet jeg skal betale skat?

Altså hvis jeg tjener 100.000 og har brugt 80.000 på direkte relaterede marketingskampagner, skal jeg betale skat af de resterende 20.000 kr? 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

christianhem:
Altså hvis jeg tjener 100.000 og har brugt 80.000 på direkte relaterede marketingskampagner, skal jeg betale skat af de resterende 20.000 kr?

korrekt. Men glem ikke momsen, som kører ja for sig selv!

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:
Derefter bliver du beskattet. Det er bare så simpel, som det kan være.

Trådstarter har spurgt til skattepligt ved udrejse af danmark i anden tråd. Hvis det stadig er i spil bliver det temmelig kompliseret, hvor rigtig mange faktorer spiller ind.

Det kan udløse skat i begge lande, skat efter DBO og/eller havelågeskat ved udrejse, samt massive udgifter til advokat og revisor for at overholde loven i begge lande.

---

Til trådstarter:

Hvis du har planer om udrejse og samtidig vil drive virksomhed i Danmark, vil jeg på kraftigste anbefale dig at søge professionel rådgivning.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)