Hej alle! Ligesom med alt andet, kan det gøres i mange omfang. Privat har jeg en balje til 250.000 kr., men det kan altså også gøres for en tiendedel af denne pris! Prisen afhænger mest af alt af, hvor meget arbejde, man ønsker at lægge i sit akvarium. Det nødvendige udstyr er sådan set bare en skummer, der fjerner proteinerne fra foderrester, afføring mm. før det nedbrydes til Ammonium => nitrit => nitrat, samt noget ordentligt cirkulation og en masse lys. Derfra er resten af udstyret udelukkende luksus, der minimerer det daglige arbejde for akvarieholderen. Mange har en computer, der sørger for at der hele tiden bliver målt de rigtige værdier, og gjort noget ved dem, såfremt der er behov for det. På mit eget setup behøver jeg ikke at gøre noget som helst medmindre der ligefrem er gået noget helt galt (hvilket jeg får en sms om). Hvis der skal sælges et koncept, der ikke bygger på egentlig akvarieinteresse hos forbrugeren, men blot det fantastisk flotte møbel, man får ud af det, er det klart, at der skal ofres 50.000+ for hver kunde, men det er der i denne forbrugerglade tid også massere, der gerne vil. Målgruppen er bare en anden i forhold til en guppy-bowle. |
Da dette produkt er forbeholdt den ABSOLUT kræsne forbruger med en god portion friværdi i huset eller anden formue, ja så er prisen som sådan ikke et problem...Det bliver MEGET omkostningsfuldt...men det er ikke blot et produkt. Det er i høj grad et koncept...en livsstil, og det vil mange gerne betale en høj pris for...
Kræver saltvandsfisk forøvrigt ikke generelt mere plads end ferskvandsfisk?
Mvh.
Michael