Kan en person kopiere min virksom til punkt og prikke og få - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Start af selvstændig virksomhed

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hvordan starter jeg selvstændig virksomhed? "

Kan en person kopiere min virksom til punkt og prikke og få taget min virksomhed ned, hvis vedkommende køber ophavsret?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
Amino-karma 92
Tilmeldt 7. mar 19
Indlæg ialt: 20

Skrevet 14-03-2019 kl. 23:06
Ja, overskriften siger det hele. Kan en person kopiere min virksomhed til punkt og prikke og få taget min virksomhed ned, hvis vedkommende køber ophavsret? Er det meget vigtigt at købe?
Amino-karma 172.498
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 37.525
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 14-03-2019 kl. 23:12

nej ikke hvis du kan bevise du har lavet materialet først   Registrering af f.eks varemærker og andet er mere for at gøre det lettere at bevise, men kan du bevise du var først med det - tekst - billeder, design osv - så kan andre ikke tage det - uden du kan trække dem i retten f.eks

vh John Hannover 

Amino-karma 80.226
Tilmeldt 24. jun 07
Indlæg ialt: 14.572
flag Amino Plus Amino Ekspert
Fashion-Seller
Fra Cosmos Co , Customfit.eu
Skrevet 15-03-2019 kl. 00:27

Ophavsret er ikke noget, som du køber, det er noget du får, når du laver en tekst, taget et foto, designer et eller andet. Det er rettigheden til det skabte. Så det kan andre kun overtage, hvis de køber dine rettigheder.

Det du tænker på er nok varemærker. Og her gælder loven om ibrugtagning, dvs hvis du først kalder dit firma for xvasdjhadjkh, så kan andre ikke registrerer det navn, og forbyde dig at bruge det i Danmark. Men de kan evt registrerer et EU varemærke eller World wide varemærke, og dermed forbyde dig at bruge navnet udenfor DK.

Så du skal tænke lidt langsigtet ved varemærker, men igen så afhænger det i høj grad også af, hvad det er for en virksomhed, du gerne vil lave, om det giver mening at registrere et varemærke...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Amino-karma 92
Tilmeldt 7. mar 19
Indlæg ialt: 20

mbsdk
Skrevet 15-03-2019 kl. 01:26
Tusind tak for begge jeres svar! :)
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)

RSS-feed

Start af selvstændig virksomhed er venligst sponseret af:

Besøg vores samarbejdspartnere :