Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en person kopiere min virksom til punkt og prikke og få taget min virksomhed ned, hvis vedkommende køber ophavsret?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 19
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, overskriften siger det hele. Kan en person kopiere min virksomhed til punkt og prikke og få taget min virksomhed ned, hvis vedkommende køber ophavsret? Er det meget vigtigt at købe?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

nej ikke hvis du kan bevise du har lavet materialet først   Registrering af f.eks varemærker og andet er mere for at gøre det lettere at bevise, men kan du bevise du var først med det - tekst - billeder, design osv - så kan andre ikke tage det - uden du kan trække dem i retten f.eks

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ophavsret er ikke noget, som du køber, det er noget du får, når du laver en tekst, taget et foto, designer et eller andet. Det er rettigheden til det skabte. Så det kan andre kun overtage, hvis de køber dine rettigheder.

Det du tænker på er nok varemærker. Og her gælder loven om ibrugtagning, dvs hvis du først kalder dit firma for xvasdjhadjkh, så kan andre ikke registrerer det navn, og forbyde dig at bruge det i Danmark. Men de kan evt registrerer et EU varemærke eller World wide varemærke, og dermed forbyde dig at bruge navnet udenfor DK.

Så du skal tænke lidt langsigtet ved varemærker, men igen så afhænger det i høj grad også af, hvad det er for en virksomhed, du gerne vil lave, om det giver mening at registrere et varemærke...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 7. Mar 19
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for begge jeres svar! :)
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)