Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed som mentaltræner, NLP, terapi og massage

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis man har en virksomhed hvor man arbejder med psyken og hjælper andre med at få mere overskud, bl.a gennem terapi og nlp, kan man så få trække de behandlinger man selv modtager fra i skat?

Fx massage og terapi behandlinger? Mit argument er jo at det er tærende og stressende at arbejde i den rolle jeg gør med andre mennesker, og at jeg derfor føler jeg selv har brug for at modtage behandlinger for at kunne bringe mit bedste jeg til mine klienter.

Hvad tænker i? Syntes lovgivningen på området er ret subjektiv nemlig og op til fortolkning.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart ikke  - der er meget strenge regler for fradrag for sundhed - "lægefaglig" begrundet i arbejdet - og ikke bare at det er stressende at arbejde med at fjerne andre stress (lyder tilmed skørt at en der hjælper andre mod stress ikke kan hjælpe sig selv til at forebygge stress - men det er anden sag)


jeg ville nok selv få en lægevurdering - hvor ex din læge beskrev konkrete sammenhæng med arbejdets udførelse og den behandling der blev foreslået http://johnhannover.blogspot.dk/2015/05/velfrd-og-sundhedsydelser-skat.html 

Der er ikke så meget fortolkning hvis du får en dokumentation fra læge om du behøver det og det er arbejdsrelateret - og som ejer af dig eget og kontrol af dig selv - så kan det være klogt alternativt, at bede om bindende svar (eller mindst skriftligt) svar fra skat

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)