Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af frøindkøb

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

Jeg er nyopstartet med en lille virksomhed hvor jeg sælger grøntsager, urter m.m. Er i tvivl i forhold til registrering af indkøb af frø og læggekartofler i regnskabsprogrammet. Skal det registreres som varekøb til videresalg, når det ikke er frø jeg sælger videre, men derimod det produkt der kommer ud af frøene?

En anden ting, jeg har svært ved at finde informationer omkring, er urter samlet i naturen til videresalg. Her har jeg jo ingen indkøb at skrive ind i mit regnskab. Bliver dette et problem for mig i forhold til momsregnskab?
Dette kunne også gælde en flerårig grøntsag som f.eks. asparges (der jo kun indkøbes det første år)...

Nogen som har erfaringer med dette/ kan hjælpe?

Bedste hilsner, Diana
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46698
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35

Du kan vælge at lave en ekstra varekøbskonto hvis du vil kunne holde ting især men også bruge den almindelige

Der er ikke problem ved at bruge urter fra naturen (ud over evt regler om salg af sådanne) eller flerårige asparges 
Det er så bare et salg med moms uden der er indkøb og jo ikke fradrag for at samle ind, eller - et engangskøb af asparges planten. Du skal så også lige vurdere værdien af dit varelager hvert år i varelager regulering - til indkøbspris, men det lyder ikke som noget større

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:46
Mange tak for svar :-)
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)