Hej Jeg driver en lille internet butik, hvor vi har nogle varer vi ikke kan sælge. Hvad er den bedste løsning (minimere tab/skatteoptimering). Er det destruktion af varene eller er det sælge dem med stor rabat og tage et tab den vej? Likviditet i selskabet er ikke et problem. Der er tale om I/S så tab vil blive direkte bogført på skatten i Personlig indkomst. Hvis destruktion er løsningen, hvordan beviser man så overfor skat at dette nu også er sket og man ikke blot har beholdt varelager til eget brug. Der er tale om bolig produkter. |
C.G. Invest:Hej
Jeg driver en lille internet butik, hvor vi har nogle varer vi ikke kan sælge. Hvad er den bedste løsning (minimere tab/skatteoptimering). Er det destruktion af varene eller er det sælge dem med stor rabat og tage et tab den vej? Likviditet i selskabet er ikke et problem.
Der er tale om I/S så tab vil blive direkte bogført på skatten i Personlig indkomst.
Hvis destruktion er løsningen, hvordan beviser man så overfor skat at dette nu også er sket og man ikke blot har beholdt varelager til eget brug. Der er tale om bolig produkter.
Hvis du nedskriver værdien af dit varelager og kasserer produkterne, så får du først problemer med SKAT, hvis det er produkter med afgifter, normalt har en høj værdi, normalt er nemt omsættelige eller i den dur.Når det er boligprodukter og omfanget er rimeligt, så bør der ikke være nogen som helst problemer i det. Du får jo heller ikke meget ud af andet end et højere vareforbrug.Eftersom det ikke er produkter med risiko for at skade andre (letfordærvelige eller ødelagte), så ville jeg klart sælge dem på en slags auktion, hvor prisen bydes op og du får bedste pris for varen - eller bare smide dem i shoppen til ultralav pris. Du skal lige gøre op med dig selv om det er umagen værd at sælge megabilligt, for så at bruge en masse tid på at pakke og sende varerne. Sælg evt hele partiet samlet, så du får mindst muligt ekstra arbejde ud af det. Måske kan en kræmmer bruge varerne? Det er jo sæson for kræmmermarkeder lige om lidt.