Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frist for indkaldese til ekstraordinær generalforsamling

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 16
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

jeg har søgt i selskabsloven, på nettet og herinde om der findes regler om tidsfristen for indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling for et ApS.

I selskabsloven § 89 står der at ekstraordinær generalforsamlinger skal indkaldes senest 2 uger efter det er forlangt. Jeg finder ikke noget om minimum frist for indkaldesen.

I selskabets vedtægter står kun fristerne for indkaldese til den ordinære generalforsmaling beskrevet. I dette tilfælde tidligst 4 uger og senest 2 uger. Der står altså ikke noget om indkaldelse til den ektraordinære generalforsamling.

Findes der regler som er gældende for selskabet omkring hvor kort en frist man må indkalde til ekstraordinær generalforsamling ved, når der ikke står noget om det i selskabets vedtægter?

På forhånd tak for jeres tid!

Tilmeldt 14. Feb 16
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Anyone? Hmm

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vist visse regler for ejerforeninger/lejerforeninger som standard - ud fra hukommelse er 14 dage mindst (og ikke nogen "højest) men ellers mener jeg du skal se det i vedtægterne

Jeg mener ikke selskabsloven taler om mindst/højest for XO GF

Vent stadigt på andre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også tidligst 4 uger og senest 2 uger før afholdelsesdatoen. Hjemlen er Selskabslovens § 94, der omhandler reglerne for indkaldelse til generalforsamlinger, hvilket både omfatter de ordinære og de ekstraordinære.

Tilmeldt 14. Feb 16
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Der er vist visse regler for ejerforeninger/lejerforeninger som standard 

Det er korrekt. I bekendtgørelsen om normalvedtægt for ejerforeninger § 5. Stk. 2. står at ekstraordinær generalforsamling indkaldes skriftligt af bestyrelsen med mindst 2 ugers varsel.

Cookie - John Hannover:

ellers mener jeg du skal se det i vedtægterne

Selskabets vedtægter nævner ikke ekstraordinær generalforsamling. Vedtægterne nævner kun frister for indkaldelse til genralforsamlingen.

Således:

8. GENERALFORSAMLING

8.1. Generalforsamlingen er selskabets øverste myndighed.
8.2. Den ordinære generalforsamling afholdes årligt inden udgangen af maj måned.
8.3. Generalforsamling indkaldes af direktionen tidligst fire uger og senest to uger før
generalforsamlingen.

Tilmeldt 14. Feb 16
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Lynge Andersen:

Hjemlen er Selskabslovens § 94, der omhandler reglerne for indkaldelse til generalforsamlinger, hvilket både omfatter de ordinære og de ekstraordinære.

Jeg fik skrevet et svar til John før jeg så dit indlæg.

Jeg forstår så at fristen for indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling er den samme som for generalforsamlingen på bagrund af paragraf 94 i selskabsloven, da selskabets vedtægter ikke nævner fristen. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)