Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

production af metalfigur

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 6. Mar 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
det har jeg heller ikke skrevet noget om?

jeg skrev at vi har en forventet udsalgspris på maks 900kr inkl moms. og derfor skal vi have fundet en leverandør i udlandet der kan leverer til billigere penge end det kan gøres for her hjemme. og det er dette der er hele humlen, for det har jeg ikke erfaring i.

kan det ikke lade sig gøre at gøre det billigere i udlandet så er det ikke et projekt der skal startes for dette produktet kan ikke sælges for mere end 900 maks. vi så også gerne at udsalgsprisen kunne komme længere ned.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Når de emne inderholder ca 20 kg kobber til en markedspris af ca. 740 DKK pr. kg hvordan forventer du så at det skulle kunne laves billigere i udlandet?  ligesom med andre metaler er markedsprisen den samme i hele verden.

Den eneste både at gøre det billigere på at er ved at bruge f.eks støbejern eller aluminium.

Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Verdensmarkedsprisen på kobber er omkring 45 pr. kg

Der skal ikke bruges 20 kg. da det skal være en hest og ikke en blok på 10 x 15 x 15 cm

Mellemrum mellem ben/ hoved og eventuel hul mave vil få vægten ned under 2 kg

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Astrid,

Må jeg anbefale at du ikke går i yderligere dialog med Ravn. Som du ser er han, udover at være ubrugelig til sit eget sprog og matematik, også ubehøvlet.

Ravn kunne sætte sig ned og læse på hv- ord og indse, at der findes flere end ”hvad”.

Man kan spørge “hvilket materiale” og “hvilken pris”. Man kan ikke bruge “hvad” i de tilfælde. 

Hvis modellen støbes i hestelignende form, i de mål du angiver, vil vægten ikke komme i nærheden af den vægt som Ravn angiver (kobber vejer knap 10g/cm3)

Har du overvejet at støbe egne modeller? Der er masser af gør-det-selv videoer på eks. Youtube, som viser hvordan du finder en model, tager en afstøbning og producerer en form i eks. gips. Herefter kan du støbe i det materiale du nu mener tjener formålet bedst.

Det kræver noget udstyr og noget øvelse, men kunne evt være et alternativ til problemet med at finde egnet producent/leverandør

Edit... det kommer mig for at have set modeller printet på 3D printer som basis for produktion af støbeforme, bare til inspiration

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

M.S

Så kommer du endnu en gang på banen med dine sarkastiske kommentere - men hvad bidrager du overhoved med her på Amino, lige udover at være sarkastisk overfor mig og andre! 

Lad mig endelig høre hvor min regnefejl er mht vægten på emnet. 

Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Din udregning på en blok på 10 x 15 x 15 cm fejler ikke noget

Men det er en hest!

Granitbutikken.dk har en bronze hest på 30 x 33 x 9 cm – vægt ca 2,5 kg

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,
Tak for hyggelig tilbagemelding :-)
Din mening er vigtig og jeg vil anbefale dig, at pisse i havet.
Hvad jeg laver på Amino og hvem jeg har kontakt med angår ikke dig.
Har du overvejet 9. kl niveau dansk på VUC? Det kunne måske være en genvej til at blive taget seriøst af voksne mennesker, og undgå at virke så indebrændt.

Fra Odense
Tilmeldt 6. Mar 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej M.S 

tak for dit svar.

vi har haft oppe og vende at støbe selv. det var bare for mig en uoverskuelig opgave lige at kaste mig ud i. :) 

jeg har en 3D fil og 3D printet model, så det var planen at gå med det. 

jeg havde en aftale med en der kunne printe i noget plastik med bronzepulver i. men han måtte alligevel melde pas på opgaven :( men han har så kunne printe den i alm plastik så vi håber at kunne få en form fra den af. 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)