Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

production af metalfigur

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 6. Mar 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle :)

jeg står lidt og river mig lidt i håret. :/ jeg står og skal have produceret nogle figurere, helt specifikt, hestefigur uden man og hale. materialet skal helst være i metal. Jeg laver smykker, hvor det er produceret her hjemme i DK, så har ikke forstand på at få det lavet i det store udland. Jeg er dog klar over at jeg bliver nødt til at få dem produceret i udlandet. men jeg er slet ikke skarp på at finde de rigtige kontakter, så jeg er bange for at blive taget ned næsen.

er der nogen der kan være behjælpelig med at finde en kontakt, eller kan guide mig en lille smule i hvordan jeg gør det bedst muligt.? det er helt udenfor mit felt desværre, men jeg er også klar over at det er alt for dyrt at få lavet her hjemme. :(
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Astrid:
materialet skal helst være i metal.

Det er jo ret så intetsigende. Hvad er det for et metal du har i tankerne?  hvad må de koste at få fremstillet? 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Mar 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
ja det er ret intetsigende.
vi er ikke selv klar over hvilket metal der er muligt at arbejde i. og hvad det forskellige koster, da der jo self er forskel på de prisen alt afhængig at materialet.
vi vil gerne holde os på maks 200kr pr produceret enhed. kan det ikke lade sig gøre, må vi se os om efter et andet materiale.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan forventer du at vi skal kunne hjælp dig, når du er så specifik?

Vi aner jo intet om hvad metaller /andre materialer du har i tankerne, eller hvilke metode du ønsker anvendt til fremstillingen. prisen på 200 DKK siger jo intet da vi ikke aner hvor stor dit emne er eller hvilken forarbejdning du ønsker.  

sølv koster ca. 4-8 DKK pr. gram

rent guld ca. 270-290 DKK pr. gram

Fra Odense
Tilmeldt 6. Mar 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
det afspejler nok ret meget at vi ikke selv ved hvad man kan og ikke kan. og vi aldrig nogen sinde har arbejdet på det område her.
jeg har en pris der hedder 1800kr plus moms for at få støbt i kobber, for en figur der ca er 15x15x10 cm.
vores tanke er at vi gerne vil have støbt denne figur i et billigt materiale der evt kan legeres med sølv, guld. ect, men igen vi har ingen forstand på det her.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder lidt mærkeligt at dit smykke har en størrelse på 15X15x10 cm??  mener du ikke millimeter?

Kobber er jo ikke noget specielt dyrt materiale, ca. 35-40 DKK pr. kg.  så kobberet udgør ikke en stor andel af de 1800 DKK. Det er hele opstarten / form fremstilling der koster penge når man kun skal have lavet et eller så stk.

Fra Odense
Tilmeldt 6. Mar 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
nej nej vi misforstår hinanden :)
jeg laver til daglig smykker produceret herhjemme og kun i rent sølv og guld. den process har jeg helt styr på :D
men nu har jeg et sideløbende projekt hvor det kræver at vi får støbt en hest i en størrelse af ca 15x15x10cm
formen til at støbe i koster 2000kr og så koster selve figuren 1800kr det er det tilbud vi har fået hvis det skal laves her hjemme. derfor vil vi gerne have det lavet udenbys. da slutprisen ikke må komme op mere end 900 inkl moms.
vi tænker ihvertfald vi skal have 100 stk
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Astrid:
da slutprisen ikke må komme op mere end 900 inkl moms

Rimeligt urealistisk pris du har, hvis den skal laves i kobber. Men de mål du oplyser vil være ca. 20 kg kobber a 37 DKK/ kg = 740 DKK.

Billigere materialer kunne være støbejern, Zink, eller aluminium. 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Mar 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
det var den pris jeg fik :) og jeg har som sagt ikke forstand på det. men vi blev ret hurtigt enige om at det skal laves i udlandet for vi kan holde prisen på dem. og det er her jeg er på bar bund.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du forstår åbenbart ikke hvad det er jeg skriver - hvis der i din figur er for minimum 740 DKK kroner kobber, hvordan i forvente du så at kunne få den leveret til en pris af 900 DKK ??

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)