Jeg står i den situation at jeg har været bosiddende i udlandet i mere end 2 år. Jeg arbejder i en lokal IT virksomhed og betaler skat i landet. Jeg er blevet kontaktet af en dansk virksomhed, der ønsker at jeg overtager optimeringen af deres hjemmeside og marketing på de sociale medier, samt deres annoncer gennem Google AdWords og Analytics. Vi har aftalt at mit honorar for Servicen, vil være på 3.000kr om måneden. vil sige at den årlige omsætning ligger på 36.000kr pr. 12 Måneder. Da jeg ikke har folkeregister i Danmark og ikke har noget skattekort, kan jeg ikke oprette en virksomhed i Danmark og indberette til skat. Spørgsmål: 1) Er det et krav at jeg opretter en virksomhed, for at kunne fakturerer den Danske virksomhed? (Har ikke mulighed for at åbne en virksom i det land jeg befinder mig i). 2) Da jeg stadig har en Dansk Bankkonti, Kan jeg så stadig fakturerer virksomheden, og bede dem overfører til min private bankkonti? 3) Er mine omkostninger til den Danske virksomhed gældende for dem som en udgift, når de køber en service fra mig og jeg ikke har en registreret virksomhed. Tak på forhånd :) |
De kan blot betale dig på dit udenlandske adresse - navn og din fødselsdato og år når du bor fuldt i udlandet - ikke opholder dig i DK og ikke har bopæl
Det er som honorar - og de vælger gruppe 09 i e indkomst når de anviger det, og har så fradrag for udgiften
vh John H