Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køreselgodtgørelse og forskudsopgørelse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 19
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Vi er et selvstændig rengøringsfirma. Enkeltmandsvirksomhed

Jeg har brug for en smule hjælp. Jeg er rimelig godt styr på vores regnskab, bogføring mv. 
Meeen som ny startet virksomhed ved vi ikke alt, og skal lige lære tingene. 

1. Vi bruger kørebog til at holde regnskab over hvor mange kilometer vi kører om dagen. Kørebogen er god, den fortæller hvor meget det bliver i kroner/øre og overfører selv til vores regnskab. Nu er spørgsmålet så, vi har sat det som ''bogfør til senere udbetaling''. - Hvordan foregår det helt præcis når man skal ''trække'' pengene ud? - Skal man så minus det fra sit overskud før man betaler skat? - eller hvordan foregår det? 

2. jeg skal selvfølgelig også have indtastet hvad jeg forventer at tjene i løbet af året, da jeg skal betale skat af overskuddet. Altså indtægter - udgifter = overskud. Men når vi ikke har fuldt hus endnu, er det svært at vide.. Skal jeg vente til vi er lidt mere på benene, eller bare hvad vi forventer ud fra det vi allerede har nu? 

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe herinde. Jeg ved godt man kan ringe til at SKAT for få hjælp, men ofte gør hjælpen en mere forvirret :)

Mvh Yasemin

Gyldens Rengøring

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46653
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:04

1 - lad være med at bogføre- Beløbet fra kørebogen trækkes fra resultatet i skatteregulering når beløbet til skat opgives

2 skatteforskud - så godt du kan - mere kan du ikke gøre - og det er netto - resultat - minus kørebog

vær omhyggelig med kørebogen da du jo kontrollerer dig selv og skat er klar over tag selv bord er risiko

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jan 19
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:20

Mange tak for svar :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)