Rettigheder til musik - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  E-handel, Internet & Online marketing

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Social Media Marketing hjælp & råd "

Rettigheder til musik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
Amino-karma 72
Fra Ødis v. Kolding
Tilmeldt 21. mar 15
Indlæg ialt: 19
Amino Plus

Skrevet 26-02-2019 kl. 20:28

Hej Alle

Er der nogen der ved hvordan det forholder sig mht. at bruge andres musik i en crowdfunding-kampagne. Helt konkret tænker jeg på at bruge Metallicas "Enter sandman" i en video, men jeg er i tvivl om hvorvidt man egentlig må. Hvis man skal til at hente en tilladelse fra Metallica selv, er det jo nok pænt meget op ad bakke mon ikke? Der er selvfølgelig det der hedder "fair use", men jeg ved ikke om det kan gå derind under...…..umiddelbart vil jeg sige ja...……..det er jo på ingen måde for at gøre noget skidt for Metallica, tværtimod. Hvad er jeres erfaringer?

Amino-karma 174.574
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 38.015
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 26-02-2019 kl. 20:33

fair use er slet ikke noget der findes i DK lov men svaret er helt klart nej - det må du ikke- Om du må bruge musik erhvervsmæssig - så er det ja - ved at betale koda - men om du må bruge en hel video i en reklame så vil det omfatte mere - men jeg kan forestille mig, at koda som også kan rådgive om det - du skal have ret fra rettighedshaver - givet et selskab kontrolleret af metalica

vh John H

Amino-karma 72
Fra Ødis v. Kolding
Tilmeldt 21. mar 15
Indlæg ialt: 19
Amino Plus
Jeppe Stensgaard Clausen
Skrevet 26-02-2019 kl. 20:36

Ja, du har nok ret. TAK :)

Amino-karma 1.213
Fra Aars
Tilmeldt 26. maj 11
Indlæg ialt: 231

Bo of course Schønemann
Skrevet 04-03-2019 kl. 21:38

John har ret - det er Koda du skal have fat i - koda formidler så dine budskaber og ønsker videre til dem der varetager Metallicas rettigheder, det er i sidste rettighedshaver  som siger ja eller nej til om du må bruger dem kommercielt og på hvilken præmisser og kr, koda opkræver dig så det aftalte (hvis det sker), så du behøves på den måde ikke ud i den store verden .......men det kan tage tid, og ikke altid får man svar!- men et forsøg værd hvis du føler for det!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)

RSS-feed

E-handel, Internet & Online marketing er venligst sponseret af:

Besøg vores samarbejdspartnere :