Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælger jeg mine planter til butikkerne?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen herinde!

Jeg er uddannet gartner, og dyrker potteplanter på min private adresse, som jeg gerne vil sælge. Det er nogle planter, som jeg ikke har set til salg herhjemme endnu, og de har sundhedsfremmende egenskaber. Jeg har solgt en masse frø på bl.a. DBA og guloggratis, så interessen for planten er der! Problemet er bare, at jeg slet ikke ved, hvordan jeg får solgt et par tusinde potteplanter til butikkerne. Er der nogen herinde, der har gode råd eller erfaring indenfor området, så tager jeg meget gerne imod det :D
Mange tak på forhand!

Rikke
Fra Esbjerg V
Tilmeldt 9. Jan 19
Indlæg ialt: 19
Fra  Apino ApS Skrevet kl. 02:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke,


Der er et par overvejelser du skal gøre dig, inden du begynder at sælge.

En af de vigtigste parametre er din målgruppe.

Hvem henvender du dig til? Hvor er disse til stede og hvordan kommer du i kontakt med dem?

Herefter kan du begynde at lave en strategi og bygge din forretningsplan.

Så skal du igang med at oprette en webshop, oprette dine planter med god tekst, billede og eventuel video.

Det lyder selvfølgelig nemt - det er det tildels også, men der er mange ting at overveje.

Book eventuelt et halv times gratis møde på vores hjemmeside, så skal vi hjælpe dig igang :-)


Med venlig hilsen
Glenn

Apino ApS

www.apino.dk

Fra Skanderborg
Tilmeldt 1. Jan 17
Indlæg ialt: 166
Fra  Online Relation Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er overordnet enig i hvad Glenn siger. 

Hvis dit mål er at komme ind i butikkerne, så er det ikke relevant for dig at begynde og lave en webshop. Du skal ud og sparke døre ind, hvis du vil have det ud i butikkerne. Du kan evt. starte med at køre til billigblomst i Århus V, og få fat i den ansvarlige der. Fortæl ham hvorfor netop din plante skal ind i deres forretning.

Men jeg tænker også der er noget praktisk i det for dig. Folk gider ikke købe en lille bitte plante. Så hvis du pludselig skal levere 500 planter til billigblomst om 2 uger, der min. er 20 cm høje kræver det vel også du har en masse plads der hvor du dyrker dem?

Men sørg for at få lavet en businessplan, og få regnet helt præcist på hvad du skal sælge dine planter for, før det kommer til at løbe rundt.

Mvh Mads. 


Tilmeldt 25. Feb 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Glenn.

Tak for beskeden!

Jeg har prøvet det med webshop, og det vil jeg ikke rode mig ud i igen, da det bare ikke fungerer for mig :)

Rikke

Tilmeldt 25. Feb 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mads.

Tak for svaret! Jeg har også selv tænkt på Billigblomst. Men altså jeg har pladsen, og det bliver fine velplejede planter, med et budskab, der fanger folks opmærksomhed i butikken. Hvordan prissætter man potteplanter, altså er det sådan at jeg sælger for 10 kr. til billigblomst, og de sælger så til det dobbelte. Er der noget regelement omrkring dette, eller bestemmer jeg selv prisen?

Rikke
Fra Esbjerg V
Tilmeldt 9. Jan 19
Indlæg ialt: 19
Fra  Apino ApS Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan også være en mundfuld at kaste sig ud i, men der er også flere måder at bevæge sig ud på markedet.

En anden metode kunne være at lave nogle simple produktbeskrivelser med billeder og priser.

Så banker du simpelthen bare på hos alle der køber planter og tilbyder dine produkter.

Men som nævnt skal du være OBS på leveringskrav og lignende.

Sig til hvis vi kan hjælpe. :-)

Tilmeldt 25. Feb 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, jeg har bare et ønske om engangssalg iår, da jeg ikke kan producere flere udover dem jeg allerede har startet op. Så må jeg vel ud med mine planter, og vise dem frem. Mon ikke der er nogen, der finder dem interessante. :)

Mange tak for svar!

Rikke
Fra Skanderborg
Tilmeldt 1. Jan 17
Indlæg ialt: 166
Fra  Online Relation Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke

Kom du videre med dit projekt?

Mvh Mads.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)