Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor, bank eller noget tredje

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 23. Feb 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino.

Jeg er en del af en nystartet virksomhed som importerer biler til virksomheder og private fra udlandet. Forretningsplanen er lagt og vi kan dokumentere fortjenesten pr. bil som ligger på minimum 11.000 kr. Vi indkøber biler i prisklassen 200-600.000 kr. u. moms og afgift.

Indtil nu, har vi solgt en bil af gangen, da vi ikke har stor nok kapital til at kunne hente flere og dette gør at vores samarbejdspartner muligvis vil vælge andre steder at hente biler fra, da vi ikke kan levere det ønskede antal.

Vi har 15 bestillinger på biler liggende lige nu, hvor der som minimum skal indkøbes 4 biler næste uge, hvor det kræver at vi har 1.100.000 mio. ude, indtil bilerne er leveret, hvor vi derefter vil have 70.000 kr. i fortjeneste på 5 biler.

Vi er lidt på bar bund, hvor vi skal starte med at skaffe kapitalen. Vi tænker selv lidt i form af en kassekredit i banken, men er dette overhovedet realistisk?
Det skal siges, at fra vi indkøber bilen og til bilen er solgt, går der maks. 4 dage. Dvs. pengene som banken skulle stille til rådighed i en form af en kassekredit, vil være maksimum 4 dage.

Har i et input til alternativer?

-Kasper Truelsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som en lidt lav profit 7% umiddelbart og det gør belåning vanskelig
Jeg ville køre efter den gamle
Køb en blyant for 1 kr - og sælg for 2 kr
køb to blyanter for 2 kr - sælg for 4 kr

osv - og dermed sagt - byt langsomt op uden lån og bevar ejerskab

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Feb 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John.

Kan ikke rigtigt se hvordan du mener at det er lav profit.
Vi tjener som minimum 11.000 kr. bil og for næste ordre tjener vi 14.000 kr. pr. bil i gennemsnit. Dette er efter vores omkostninger er trukket fra i form af løn, transport, lokaler og diverse.

Havde vi kapitalen til det, kunne vi afhente alle 15 biler på en gang og dermed se frem til en minimum fortjeneste på 165.000 kr. på 3-4 dages arbejde?

Jeg er ikke selv medejer af selskabet, blot ansat i virksomheden, men jo mere vi sælger, jo mere bliver jeg belønnet, derfor er det i min interesse at hjælpe virksomheden med at se på muligheder

vh
Kasper
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes en slags privat kassekredit som ydes med sikkerhed i en bolig, så hvis du eller andre i virksomheden har en friværdi kunne det være en mulighed.

Der er tilsyneladende lidt løbende omkostninger, men som jeg ser det ville der kun skulle betales egentlige renter i de få dage pengene er væk fra kontoen.

En hurtig google fandt "FriværdiKonto" hos Nykredit, men mon ikke der er andre som har noget tilsvarende.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

KasperTruelsen:
Hej John.

Kan ikke rigtigt se hvordan du mener at det er lav profit. 

det var alene fordi i skrev

 det kræver at vi har 1.100.000 mio. ude, indtil bilerne er leveret, hvor vi derefter vil have 70.000 kr. i fortjeneste på 5 biler. det er 7% bare sådan simpelt tænkt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Feb 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Steffen Bering Jensen / Portfolio.Help:

Der findes en slags privat kassekredit som ydes med sikkerhed i en bolig, så hvis du eller andre i virksomheden har en friværdi kunne det være en mulighed.


Der er tilsyneladende lidt løbende omkostninger, men som jeg ser det ville der kun skulle betales egentlige renter i de få dage pengene er væk fra kontoen.


En hurtig google fandt "FriværdiKonto" hos Nykredit, men mon ikke der er andre som har noget tilsvarende.



Ejeren af virksomheden har ikke friværdi i hus, men der er ikke optaget lån eller lign. i virksomheden i dag og han har heller ikke gæld privat. I værste tilfælde bliver vi nød til at informere vores kunde om at virksomheden ikke har den nødvendige kapital til rådighed, hvortil måske han vil betale for bilerne forud, men det vil være et langskud, da man i bilbranchen først betaler for bilen ved levering.

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Spar sammen, og lad være med at låne. det bliver du glad for senere!

Tilmeldt 30. Jan 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 02:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jan:

Spar sammen, og lad være med at låne. det bliver du glad for senere!



Har du overhovedet læst kommentarsporet og hans indlæg? Hvordan skal de spare 1.1 mio. sammen på en uge? Det er logik for burhøns, at det kan betale sig for dem at låne, da pengene er tilbagebetalt efter senest 4 dage?
Tilmeldt 2. Nov 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bygger på et websted om erhvervslån (https://firmalan.com/dk/),  Der findes alternative finansieringskilder som eksempelvis OPR, Ferratum Business, Qred.  Men måske er det ikke det du leder efter?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperMkn:
Jan:

Spar sammen, og lad være med at låne. det bliver du glad for senere!



Har du overhovedet læst kommentarsporet og hans indlæg? Hvordan skal de spare 1.1 mio. sammen på en uge? Det er logik for burhøns, at det kan betale sig for dem at låne, da pengene er tilbagebetalt efter senest 4 dage?

tror det skal forstå Jan som at, det bliver mere end meget svært at finansiere de 1.1 mio på basis af historien desværre og man derfor kan være tvunget til at starte mindre - sælge en bil - tage fortjeneste - sælge 2 biler tage forteneste-  bygge stille op og spare op til den drift

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)