Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Insolvent og afdragsordning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Jeg er blevet erklæret insolvent af fogedretten idag. Min kæreste står for regningerne indtil jeg finder et arbejde. Hun har så tilbudt at hjælpe med at betale lidt af på mine kreditorer som et lån selvfølgelig.
Mit spørgsmål lyder så kan jeg godt kontakte nogle af de kreditorer og tilbyde dem et afdragsordning uden at det påvirker min insolventerklæring og samt efterspørge om jeg kan blive slettet fra RKI imens jeg betaler af?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være forsigtig med ikke at forfordele nogen fra for andre og skal efter min mening, tale med fogedretten så fordeling ikke kan kritiseres  Derfor må svaret være nej

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra din beskrivelse, går jeg ud fra der er tale om personlig gæld og der ikke er tale om et selskab.

Din insolvenserklæring giver dig en pause på 6 måneder, hvor dine kreditorer under normale omstændigheder ikke kan invitere dig i fogedretten.

I den tid kan du godt lave aftaler individuelt med dine kreditorer. Eller genforhandle de aftaler du tidligere har indgået. Og iøvrigt afdrage på gæld.

Der er ingen grund til at kontakte fogedretten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

ja vigtigt punkt hvis det er personligt - gik ud fra det var i selskab insolvent når det er i iværksætterforum, men der jo alle med her - så det kan være galt - men lad høre hvorledes den insolvens er erklæret - er det en helt personlig insolvens

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)