Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem med ny Skat medarbejder

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 18
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

En af mine polske venner driver en hjemmeside med salg til dk, han har et dansk se nummer, som han skal have. Han har aldrig haft problemer med Skat og de kontaktpersoner han har haft indtil nu. Men den nye person han har fået nærmest chikanere ham, siger han. Han er flydende i engelsk og økonomisk uddannet, så han har ingen problem med at forklare sig. Han vil gerne have en ny kontaktperson, men kan man det ?

Nogle der har erfaringer med det og hvad man evt kan gøre.

/Ole

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Man har generelt ikke en personlig kontaktperson i skat - men hvis han nu har en person, der jo må mene et eller andet ikke er i orden, så vil det ikke være sandsynligt at kunne bede skat finde en anden person, der så skal sætte sig ind i sagen fra start af igen.

To alternativer tror jeg
1 - se at find ud af hvad der er galt - for skat har generelt slet ikke lyst eller ressourcer til at bare forfølge alm små virksomheder eller personer - uden grund eller
2 - lad ham gå til en økonomisk kyndig uafhængig af ham selv (sådan en kunne være revisor) og lad den køre kommunikationen - så kan det være det er letløst

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du må være lidt mere præcis. Hvordan chikanerer han ham? Og hvorfor? Det er sjældent, at Skat "chikanerer" for sjov skyld. Hvis det er tilfældet, må han jo klage.

Tilmeldt 3. Sep 18
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 07:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Det er moms, som de snakker om, men ved ikke hvorfor de har løbende kontskt.

Jeg tror også at nummer 2 vil være den bedste, han er villig til at køre til Tønder og tage en snak med dem, men er ikke sikker på at de vil det, men det kan han jo tjekke med dem.

Personligt tror jeg de er kommet skævt ind på hinanden, han har aldrig før haft problemer med dem.

/Ole

Tilmeldt 3. Sep 18
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 07:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Enig at det gør Skat ikke, men tror han og hende fra Skat i Tønder er kommet skævt ind på hinanden, han har aldrig nævnt problemer med dem før. 

Jeg vil prøver at få mere info om hvad der er problemet, har sendt et link til ham med klage vejledningen.

/Ole

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Oleboss:

Hej John

Det er moms, som de snakker om, men ved ikke hvorfor de har løbende kontskt.

Jeg tror også at nummer 2 vil være den bedste, han er villig til at køre til Tønder og tage en snak med dem, men er ikke sikker på at de vil det, men det kan han jo tjekke med dem.

Personligt tror jeg de er kommet skævt ind på hinanden, han har aldrig før haft problemer med dem.

/Ole

jeg tror han skal tage en revisor og lade denne skrive eller ringe til den person der har kontakten idag. Som nævnt tror jeg ikke, det er så let at flytte kontakten over på en anden, som skal sætte sig ind i alt fra nyt, og en revisor burde ret let kunne afklare det hele. Moms har en del faldgrupper - ligefra importmoms der ikke bogføres med tolds tal men efter egne beregninger, til diskussion om momspligtig / ikke moms pligtig omsætning - købsmoms som beregnes forkert - repræsentationsmoms - og med udenlandsk EU hjemmeside med dansk momsregistrering en række andre muligheder -
Problemet kan være alt fra af ganske lille økonomisk samlet betydning til større beløb - men vil formentlig, med en revisor som mellemmand være lettere løst - og ikke koste mere, end  en køretur til Tønder or whatever

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)