Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV (Personlig mindre virksomhed) el. Enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Feb 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Jeg er helt ny her på siden, så i må lige bære over med mig hvis jeg kommer med lidt dumme spørgsmål!

Jeg har længe ville starte med at sælge ting på amazon gennem deres Amazon FBA - og har lige følgende spørgsmål inden jeg starter min virksomhed.

Jeg regner med at det skal være et mindre "hobby" projekt, hvor omsætningen i hvert fald kommer til at være på under 50.000 kr om året. - Som jo passer perfekt i forhold til en PMV.

Jeg regner med at have mine produkter opbevaret hos Amazon i UK - hvis det forholder sig sådan at de forbliver i EU.

Nu kommer spørgsmålet så:
Er jeg nødsaget til at starte en enkeltmandsvirksomhed hvis jeg skal sælge brugte produkter i UK - som bliver opbevaret på Amazons lager før de bliver solgt?

Når mine produkter er placeret i UK, er jeg vel også nødsaget til at betale VAT / Engelsk salgsmoms, og derfor kom jeg til at spekulere på om det var muligt bare at starte en PMV, i stedet for en enkeltmandsvirksomhed.

Jeg håber der er personer herinde som er kloge på området.

Jeg siger tusind tak på forhånd til alle der har lyst til at sende lidt hjælp min vej!

Rigtig god dag til jer alle,
KinoHang


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Når England fra den 29. marts ikke længere er en del af EU, så bliver England et tredjemand, og du skal så eksportregistreres. Det kan du ikke blive som en PMV.

Tilmeldt 12. Feb 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay - jeg er helt med. Men lad os sige jeg skulle gøre det nu, så ville det være "ok", fordi UK stadig er med i EU?

Jeg skal under alle omstændigheder betale engelsk salgsmoms/VAT - og skal derfor momsregistreres i UK.
Men jeg forstår det sådan, at hvis man skal momsregistreres - som jeg jo skal i UK, så er det ikke muligt med en PMV? Eller gælder reglen om momsregistrering kun i DK?

Jeg er ret sikker på at jeg blot behøver et CVR nummer for at kunne momsregistere mig hos HMRC?

- Jeg håber du kan hjælpe! :)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Reglerne omkring PMV er et dansk fænomen. De pligter - moms, told mv. - som man ikke kan registreres for i et PMV gælder danske forhold.

Du kan i princippet godt have et PMV, som er registret for moms i UK. Her gælder de danske regler.

Men forventer du en omsætning under 50.000 kr. bør du overveje om det er det værd. Der kan være omkostninger ved selve registreringen, hvis du ikke kan klare det selv, omkostninger til engelsk bank, engelsk lønregnskab mv.

Tilmeldt 12. Feb 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Alright! Skal hverken bruge engelsk bank eller lønregnskab, så tænker det er okay!
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjek om der ikke stilles krav om tilknyttet konto ved momsregistrering i UK. Det var tidligere et krav.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)