Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg i Dinero registrerer at jeg har "doneret" en gave til en konkurrence (som markedsføring)? Den er fra mit eget varelager - håber at det giver mening.
Hilsen Camilla
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du gør jo altid dit varelager op - mindst en gang om året før årsregnskabet - og her vil optælling jo vise lageret er gået den vare mere end end ellers og dermed vil den indgå som forbrug. Dinero ha anvisning til flytning af varer fra varekøb - via vareregulering uden moms og ned til varelager i status. Det er afgørende at varer på lager ikke indgår som omkostning ved regnskabet


Du kan også bogføre som markedsføring (indkøbspris uden moms) mod vare lager
Det forudsætter at du kan vise klart, at varen er gået til en konkurrence = markedsføring og ikke taget af dig selv som gave til en ven og - (dokumenter konkurrencen) og at du ved du holder dig inden for regler for præmieafgift evt https://johnhannover.blogspot.com/2018/12/prmieafgift.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er måske lige i overkanten at skrive "jo" 3 gange for at skitsere din egen selvopfattelse.

Det gør teksten svært at læse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

SolidH2O:

Det er måske lige i overkanten at skrive "jo" 3 gange for at skitsere din egen selvopfattelse.

Det gør teksten svært at læse.

skriver hurtigt men kan nu umiddelbart kun se engang se ordet "jo" - at man "jo" optæller varelager  - Synes ikke den var så vanskelig at læse faktisk - men frem for at være ked af det - så skriv et bedre svar til trådstarter - det er jo det som må være formålet Stick out tongue (jeg skal nok holde igen med "jo" hvis jeg kan)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SolidH2O:

Det er måske lige i overkanten at skrive "jo" 3 gange for at skitsere din egen selvopfattelse.

Det gør teksten svært at læse.

Du kan jo også gå på Nationen og kritisere!

Tilmeldt 9. Feb 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johan.

Tak for svar. Jeg har lige startet firma d. 1.1, men havde nogle varer i forvejen da jeg har købt til mig selv tidligere (ved ikke om det giver mening), som indgik i mit varelager, hvilket gør det "lidt" vanskeligt med varelager d.1.1 - da jeg desværre ikke talte det op der :o(. Det betyder at jeg har varer fra før d.1.1 og efterfølgende har indkøbt flere.

Konkurrencen var en offentlig konkurrence til et floorball-stævne og der var en tilfældig vinder - skal jeg have klubben til at skrive en bekræftigelse på at jeg donerede en genstand?

Hilsen Camilla

Tilmeldt 9. Feb 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

ForeverFrimann:

Hvilke af dine bøger vil du anbefale jeg investerer i - jeg har en enkeltmandsvirksomhed og laver regnskab i Dinero. Jeg tænker umiddelbart - fradrag 2019, Personlig virksomhed, introduktion til regnskab?

Den er da i alle fald aktuel for alle er i tvivl om hvad de kan trække fra https://jh-e-books.blogspot.com/2018/12/fradrag-2019.html 

Så er der http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html som koster - som jeg husker det 55 kr som ebog - og kan give dig meget 

og ja   .introduktion til regnskab er givet aktuel hvis du selv laver den sag http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html 

Du kan trække dem alle fra ved køb i virksomheden - da det aldrig er bøger man køber bare for sjov - og de kan alle gøre det lettere at drive firmaet  - så god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

ForeverFrimann:

Hej Johan.

Tak for svar. Jeg har lige startet firma d. 1.1, men havde nogle varer i forvejen da jeg har købt til mig selv tidligere (ved ikke om det giver mening), som indgik i mit varelager, hvilket gør det "lidt" vanskeligt med varelager d.1.1 - da jeg desværre ikke talte det op der :o(. Det betyder at jeg har varer fra før d.1.1 og efterfølgende har indkøbt flere.

Konkurrencen var en offentlig konkurrence til et floorball-stævne og der var en tilfældig vinder - skal jeg have klubben til at skrive en bekræftigelse på at jeg donerede en genstand?

Hilsen Camilla

Sort snak desværre. har du trukket udgiften tll varen fra fra - så skal du kunne vise det som jeg beskriver det-  ellers tror jeg du skal glemme alt om fradrag bare

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Feb 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænkte nok at det var sort snak :o)

Jeg investerer i de 3 bøger som jeg skrev.

Tusind tak for svar.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)