Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

særeje af enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 12
Fra  www.bodyfocus.dk Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg søger lidt information om hvordan man regner en værdiansættelse af min virksomhed ud? Jeg vil ikke sælge min virksomhed. Det er en sikring til mig selv, hvis jeg en dag skulle skilles.

Jeg er akupunktør på 20 år. har været fuldtidsselvstændig siden 2006. min klinik er lejet. så mine aktiver er minimale. Men hvordan regner man det ud? Har læst lidt om nogle tommelfingerregler med at man tager overskud og x med 10. andre steder ganger man med 3? Stor forskel, da jeg egentligt vil have så lav en værdiansættelse som muligt i tilfælde af skilsmisse, hvis min partner ikke vil underskrive. Vi er gift på 18 år.

Håber der er nogle der har nogle erfaringer.

Mvh. anja

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

sætter man overhovedet en værdi? Den kendes da umuligt før en evt skilmisse? Det må da blot kunne/skulle indsættes som at det CVR har du særeje for - og så er den ikke længere. Husk hvis I har børn kan det være klogt med skilsmisse særeje. Jeg gør også ud fra, at I begge har bidraget ligeligt til nu, så din mand ikke har betalt for opbygningen af din personlige virksomhed - og så er særeje jo ofte godt nok

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 12
Fra  www.bodyfocus.dk Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså min advokat rådede mig til at jeg fik lavet et særeje med værdiansættelse nu og så var det det der talte, uanset om vi gik fra hinanden i morgen eller lang tid. alternativ skulle man "genforhandle" det igen årligt og lave tillæg. Men jeg aner ikke hvad min virksomhed er værd og om det overhovedet betaler sig at "blive uvenner" over derhjemme, når man skal underskrive aftalen. Min mand har været med fra starten. ikke i firmaet, men opstarten hvor pengene ikke rullede ind. Jeg vil ikke snyde ham, men heller ikke selv blive snydt eller gå konkurs fordi han kan kræve at jeg skal betale 300.000-500.000 til ham lige pludselig, som jeg reelt ikke har,, men kun er en værdi.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

så bed advokaten fortælle hvordan man værdiansætter den NU - for mig er det ukendt at man laver en værdiansættelse nu og så måske skal bruge den om 10 år hvor værdien kunne være et rundt 0 - og du så skal afgive 1 mio i bodelingen - eller kunne være 20 mio og du kun skal afgive 1 mio i bodelingen, men advokaten må vel så hjælpe med værdiansættelse - for det er sandelig ikke spor let i en personlig akupunktør virksomhed-  med mindre den har helt faste stabile indtægter over en vis årrække

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 12
Fra  www.bodyfocus.dk Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

I know. Synes også det er ret tungt for mig. Jeg er en skidegod akupunktør, men når der kommer tal på bordet så..... Hun nævnte at jeg skulle få en revisor til at lave en årsopgørelse og værdiansætte det og så skulle det beløb skrives i særejet. jeg ved slet ikke hvad der er den rigtige måde at gøre det her på. Jeg vil blot sikre at jeg har min virksomhed til at "fodre" mine børn hvis jeg bliver skilt, og ikke går konkurs.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan jeg sagtens forstå. du kan da godt tale med revisor men hvad er din advokats begrundelse for ikke bare at lade dit CVR være særeje - så er det jo vel det - uanset værdien til den tid. Så er der vel ikke så meget at opgøre ud over aktiver og cash som bare bliver i det CVR helt som kundene og alt. Jeg kan misse noget, men hvorfor skal det værdiansættes nu og have en helt anden værdi, måske 0 måske 10 gange så meget, hvis I en gang bliver skilt.

Husk skilsmissesæreje. Ellers hvis du dør så kan din mand ikke cashe ind på din forretning og ungerne får det hårdt fordi værdien skal i statsforvaltning. 

Overvej advokat ulrik Grønborg https://www.askt.dk/hvem-er-vi/advokater/ulrik-groenborg.aspx  han er god på arv og skilmisse testamenter mm - hils fra mig - jeg har ikke specielt viden - synes bare det lyder "skørt"

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 12
Fra  www.bodyfocus.dk Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm tja det lyder væsentligt mere logisk at man kunne lave særeje på cvr med alt inkl. Tak fordi du tog dig tid til at svare mig. :-) Jeg prøver at kontakte Ulrik. Tak.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)