Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får vi bedst fat i iværksætterne? (gratis retshjælp)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Apr 13
Indlæg ialt: 17
Fra  Erhvervsjuridisk Retshjælp Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Jeg driver den frivillige og gratis retshjælp, Erhvervsjuridisk Retshjælp. Formålet med retshjælpen er at hjælpe iværksættere og mindre erhvervsdrivende med de juridiske udfordringer de møder på deres vej - lige fra opstart af virksomhed, til GDPR, kontrakter, ansættelser, ophavsrettigheder og meget meget mere. 

Vi markedsfører os via vores hjemmeside, Facebook side, instagram profil og LinkedIn side på nuværende tidspunkt. Desuden forsøger jeg så vidt muligt at være opmærksom på relevante problemstillinger der bliver postet i facebook grupper som "Iværksætter Netværk" mv. 

Jeg er dog i tvivl om vores markedsføring retter os til den rigtige målgruppe. Jeg tænkte derfor, at Amino er et godt sted at spørge. Hvis det var jer der fulgte os på en af vores sociale medier - hvilke opslag, stories m.v. ville så være relevant for jer at modtage, for en organisation der yder gratis juridisk rådgivning til iværksættere og mindre erhvervsdrivende?

Jeg ser frem til at høre fra jer.

Mvh. 

Lukas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46438
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror noget af det første jeg ville søge ville være -

HVEM er I - med andre ord studerende eller uddannede jurister?
Hvorfor vil I yde gratis retshjælp - skal det føre frem til betalt service af bagdøren
Kan jeg risikere i svarer på noget - som viser sig at være galt - (går ikke ud fra der er nogen form for forsikring når ting er gratis, hvilket jo er godt nok)

Jeg tror mange vil søge den type som noget af det første. Jeg tror behovet er meget klart og stort.

Artikler i starten skal nok fokusere på ting som I kan se fra nettet er hovedproblemer, type - rettigheder-copyright - mundtlige aftaler - uenighed mellem ejere/ejeraftaler - slås med skat og moms

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 22. Apr 13
Indlæg ialt: 17
Fra  Erhvervsjuridisk Retshjælp Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Tak for din tilbagemelding - og altid trofast i form af svar. Du var allerede ude og kommentere på vores initiativ ved mit første opslag omkring foretagenet for 6 mdr. siden.

Mener du, at det er relevant at poste opslag, hvor vi beskriver hvem vi er og hvorfor vi yder gratis retshjælp på de sociale medier? Vil vores hjemmesides "om os", og vores SoMe profilers "om os" ikke dække ind for denne information? 

Du kan have en pointe i, at vi absolut ikke yder rådgivningen med henblik på, at føre frem til en betalt service af bagdøren.

Jeg er ligeledes enig i, at der er et klart behov fra en masse iværksættere - målet er derfor at nå ud til dem i bredest mulig omfang (til lavest mulige omkostninger, idet vi er en non-profit organisation). 

Artikler har vi også selv i tankerne at producere inden længe, for at kunne skabe opslagsindhold og vidensdeling til målgruppen.

Tak for inputtet.

Mvh.
Lukas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46438
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Lukas Eeken:
Mener du, at det er relevant at poste opslag, hvor vi beskriver hvem vi er og hvorfor vi yder gratis retshjælp på de sociale medier? Vil vores hjemmesides "om os", og vores SoMe profilers "om os" ikke dække ind for denne information? 

Jeg må erkende jeg ikke har set om os på hjemmesiden godt nok men - Da juridisk rådgivning er et ret specielt område, så ville jeg have en kort beskrivelse på selve landingpage - første siden, som forklarer helt kort - one eller two liner - hvem I er og hvorfor - med link til en længere OM os (med evt CVR osv) og i den have forklaring om non-profit (mange iværksættere er vant til netop den med - ring til mig - kom til mig - men hvor formålet så viser sig at være, at nu skal du så lige tegne et lille abonnement - men det kan I afklare i "om os" - For mig er det som ikke galt at kombinere non-profit med profit - når skillelinjen er klar og non-profit delen ikke "punkes" for at blive betalende (Dinero synes jeg f-eks kører den balance fint)

Jeg tror juridiske skarpe artikler - i opslagsform - kan være vigtig vidensdeling og indgang til mange brugere. Skabeloner til simple kontrakter er også meget efterspurgt - Jeg synes blot man skal gøre opmærksom på, at selv den bedste skabelon sjældent erstatter individuelt udarbejdede kontrakter, men behovet er der ret klart, og evt kan I jo så også rådgive videre om dem 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 22. Apr 13
Indlæg ialt: 17
Fra  Erhvervsjuridisk Retshjælp Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for inputtene :-) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)