Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Co-founder til digitale løsninger i biogasbranchen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 3. Feb 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er

Jeg har i et par år arbejdet med at certificere bionaturgas fra et dansk biogasanlæg. I korte træk, så sender jeg månedligt et regneark med anvendte biomasser videre til en rådgivningsvirksomhed, der laver såkaldte GHG-beregninger, hvilket udløser certifikater (= penge) hos det købende gasselskab. Dette stykke arbejde tager rådgivningsvirksomheden sig ganske godt betalt for i dag.

Jeg vil gerne digitalisere hele processen og give biogasanlæggene et værktøj, så de selv kan klare det hele. Softwaren skal de så betale for.

Umiddelbart skal værktøjet kunne klare min. to ting:
1. Fungere som lagersystem over anlæggets biomasser
2. Kunne udføre GHG-beregninger til at udløse certifikater

Grundet min erfaring har jeg et rimeligt godt billede af, hvordan lagersystemet kan se ud. Jeg bruger pt. et regneark, jeg selv har bygget op.
GHG-beregningerne kender jeg ikke tilstrækkeligt til endnu. Jeg har dog kontakter i branchen, som siger, at det er til at finde ud af (alternativt kunne en evt. tredje co-founder have forstand på denne del).

Jeg kan ikke programmere el., hvorfor jeg har brug for en co-founder, der kan hjælpe mig med den del. Og nok så vigtigt, at kunne skabe grobund for en evt. virksomhed.

Hvis ovenstående skulle blive en succes, så har branchen et umætteligt behov for yderligere optimering. Den har længe været det vilde vesten, men mange anlæg kigger nu mod større professionalisering. Det potentiale kan udnyttes.
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil nok invilvolvere noget hardware der læser fra diverse målere... da det ikke dur at en medarbejder skal taste MANGE ting ind.

Du er nød til at have et færdigt produkt, som de ikke har i forvejen..

co-founder: du skal ha fat i en erfaren datafagtekniker, de kan både programmere og lave hardware (er jeg selv)

Fra Holstebro
Tilmeldt 3. Feb 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jan

Tak for dit input.

Det kan helt sikkert komme på tale, at der skal aflæses fra diverse målere. Hvor jeg selv arbejder er der mulighed for integration med vejesystem på både gummiged og brovægt, hvilket ville kunne lette den manuelle indtastning. Umiddelbart tror jeg dog, at mange anlæg fortsat vil have hang til at gøre det meste med håndkraft. Derfor skal et evt. MVP i første omgang være rettet mod dette.
Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Jeg har sendt dig en besked med en række spørgsmål :)

Fra Holstebro
Tilmeldt 3. Feb 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Arco

Jeg er der i processen, hvor der skal laves et MVP og snakkes med en masse potentielle kunder. Jeg ved, hvad vi giver i dag for at få lavet certificeringen og jeg ved ca. hvor mange anlæg, der sælger certificeret gas. Derudover har jeg også en rimelig idé om, hvor meget tid der kan spares på det enkelte anlæg i arbejdet med certificering. Så arbejdet begynder først nu.
Fra Holstebro
Tilmeldt 3. Feb 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Simon.

Så har jeg svaret på din besked :).
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)