Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

overtakstseret sms/konkurrence

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 23. Feb 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Amino brugereWink

Jeg og en ven går med tankerne om at starte "sms-konkurence" men vi er lidt i tvivl hvordan vi griber det an med hensyn til regler,opstart osv..

Vi har læst div. indlæg herinde men synes kun vi kan finde folk som enten tilbyder eller henviser til firma som udbyder overtakstseret sms til sms-konkurrencer.

Derfor vil jeg spørger jer til råds!

Vores planer var det skulle gøres ved siden at vores daglige arbejde som en lille ekstra indkomst og så forhåbentlig kunne arbejde sig op i løbet af nogle år og forhåbentlig kunne konkurrere med de storeBig Smile

I tænker nok at det er helt håblyst at springe ud i dét, men vi vil virkelig gerne prøve og se om det dog ikke kunne lade sig gøre da vi har nogle intentioner om hvilke produkter vi vil udbyde til konkurencerne senere hen hvis det skulle blive til noget!

I starten ville det af gode grunde ikke blive til de voldsomme dyre produkter, men nærmere små produkter som vi tror er en mulighed!

Vi har f.eks fundet en side hvor de reklamere med at de udbyder disse sms´er http://www.hardwired.dk/Information/?ticket= og efter vores nærmere læsning lyder det til at være billigt nok "ret os gerne hvis vi tager fejl"

F.eks:

sms takst =12kr

skat         =4,8kr

Hardwire   =0,95kr

Moms      =3kr

Så er der i alt 3,25kr tlibage til div. reklamer/produkter osv..

Har vi regnet helt skævt??

Vi høre gerne både possitive og negative ting vedr. vores idé!

Mvh

Hilsen

Cycon

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 10:32

Cycon:

F.eks:

sms takst =12kr

skat         =4,8kr

Hardwire   =0,95kr

Moms      =3kr

Så er der i alt 3,25kr tlibage til div. reklamer/produkter osv..

Hvorfor er der skat på 4,80?

Fra siden http://www.hardwired.dk/Information/Udbyttefordeling/

Gatewaybrugeren får altså mellem 55-65% eksl. moms - minus 0,95 kr

Så hvis i vil sende en sms der koster 12 kr. inkl moms for en bruger at modtage, så tjener i selv 12 - 0,95 - 60%= 6,63,- / 5,30,- eks moms.

/jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 23. Feb 08
Skrevet kl. 10:46

Tak for svaret..

De 4,8kr var fordi jeg regnede med 40% i skat.. Jeg anede ikke hvad erhversdrivende betalte i skat!

Men som du skriver vil vi tjene 5,30kr plus moms istedet for 3,25kr?

Jeg har så forstået det forkert fra "hardwire" Havde forstået det sådan at vi kun skulle betale 0,95kr og ikke andetBig Smile

Tilmeldt 3. Jan 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 22:49

Skat skal du betale når du hiver penge ud af firmaet til egen lomme. Vil anbefale at du taler med en revisor.

Tilmeldt 23. Feb 08
Skrevet kl. 07:33

Okay.. Tak for oplysningenWink

Men det var nu også planen at vi skulle snakke med en revisor hvis det bliver til noget...

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 20:23

Hej Cycon

Markedet er meget komplekst, dem der tilbyder dig en ensartet afregning laver på et eller andet tidspunkt et trick. Fordi teleselskaberne tager forskellige takster, så alt efter hvor din SMS kommer fra, får du forskelligt udbytte.

Du skal tænke på at få masiv eksponering af dine konkurrencer, fordi det er først når der kommer mange SMSer ind, der er penge i den slags her. Men det er uden tvivl ikke umuligt, det er dog ikke lige til.

Et marked hvor opstarten er så simpel, vil der altid være meget konkurrence også fra nogen der er noget tungere i branchen. 

Tilmeldt 23. Feb 08
Skrevet kl. 07:57

Hej Rasmus.

Hvis de lige pludselig lavet et "trick". Dert lyder ikke rart! Men du skriver at udbyttet, vil der være forskel på hvis sms´en enten kom fra tdc,sonofon,telia,cbb osv... Det er så fordi at hver enkelt teleselsskab tager forskellige procenter for overtakstseret sms.

Som du kan se længere oppe har vi kigget på www.hardwired.dk de skriver:

Teleselskaberne tager, trods hård forhandling, 25% af prisen per sms eksl. moms. TDC tager til deres datterselskaber dog yderligere 10%, så de når op på 35%.

For mig lyder det som om at de allerede har lavet en aftale med de forskellige teleselskaber eller tager jeg fejl??

Vi er godt klar over det kan blive en svær kamp at få det op og køre.. Men vi har ingen planer om det skal være stort i løbet af 2 sek.. vi har masser af tid!  Der hvor vi er mest i tvivl er hvordan vi kommer ud til alle forbrugerne?? Vi har kigget lidt på div. sider på nettet hvor vi måske kunne høre om det var muligt at købe noget reklameplads samt aviser,flyers, google awords... Der er jo ikke råd til div. media reklamer til at starte med så det bliver hårdt at komme ud til de forskellige forbrugere.. 

Men 2 personer kender 2 og det samme gør de osv... tager tid og er heller ikke den bedste måde at nå ud til folket på..  

Til at starte med tror vi at vi vil prøve at nå ud til den yngre gruppe...

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 12:23

Det er netop pga. ovenstående du ikke kan regne det præcist. En SMS direkte fra et TDC nummer bliver trukket 25% og et fra f.eks. Telmore bliver trukket de 35%. Det er dog svært på Gateway plan at skælne de 2 udbydere, fordi det er samme netværk. Så derfor kan vi ikke få svar på om nummeret er TDC eller Telmore.

Derfor er det meget svært at give en klar procentsats på det, derfor vælger mange udbydere at tage 35% ved alle, så er de sikret med bøvl med kunderne og tjener derfor også en lille skilling.

En attraktiv præmier vil jo altid sprede sig verbalt, som du nævner, men der skal stadig sættes nogle folk igang med at sprede det. Så flyers rundt omkring på skoler, busstationer osv. gør da noget ved det. Setuppet er ikke særligt dyrt og udgifterne er begrænsede.

Der er bare 3 måneders forsinkelse på at i får pengene, så derfor skal der være lidt i kassen til at holde jer flydende så længe. 

Tilmeldt 23. Feb 08
Skrevet kl. 18:15

Hvis nu vi tager udgangspunkt i at vi betale 35% så er vi garderet nogenlunde med hensyn til udgifter til teleselskaberne plus de 0,95 øre til hardwired.

Så er der udgifter til præmier,reklame,hjemmeside,telefoni osv..

Jeg prøver at regne lidt på det: Sms til 12 incl moms.

12kr - 35%=7,8kr - 0,95øre=6,85kr. Momsen har jeg ikke helt styr på, så ret mig gerne med det rigtige regnestykkeWink  Hvis jeg har regnet rigtigt skulle der gerne komme 6,85kr ind til firmaet pr. sms og det er hvad vi skal bruge til præmier,reklame og samtlige udgifter, så der skal mange sms til før det giver positive indkomst.

Har så tænkt på at lade konkurrencen løber over 2 md. til at starte med eller måske længere tid da jo er i opstartsfasen.. Men så ved jeg ikke om der kommer regler ind for hvor længer man må lade konkurrencen løbe.. Jo længere jo bedre chance har vi for at der kommer lidt SMSer, men må jo heller ikke vare alt for længe..

Havde så tænkt mig at den/de personer som vinder præmien skulle have overrakt præmien personligt samt et billed kommer på en hjemmesiden for at folk kan se at det virker.

Er det tilladt at ligge flyers alle steder samt bruge venners venner til at sprede oplysningen vedr. konkurrencen? Havde også tænkt mig at vi ville starte op på den hårde måde uden at skulle bruge alt for mange penge til at komme ud til folket!

Du skriver der går 3 md. før pengene kommer ind til firmaet.. Det må jo så være pga. teleselskaberne...

Så kommer der gyldne spørgsmål så.. Hvad kan mna trække fra osv??

Mvh

Rasmus

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 18:37

Lidt info

Iøjeblikket køre der tv-spot med KANSAS hvor de siger vind 25.000 kroner - Cool nok Yes - men nærlæser man det med småt når reklamen køre så står der prisen kan løbe op i 72,- kr ved 9 spørgsmål, i mine øjne rent bondefangeri.

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)