Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nedlukning af APS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.
Jeg står desværre overfor at skulle lukke min forretning ned grundet alvorlig sygdom i familien.
Jeg har et APS som jeg har haft siden sommeren 2017 og jeg må desværre også gå konkurs med virksomheden da vi ikke længere kan betale husleje m.m.
Jeg ville i den forbindelse hører om flere ting:

1. må jeg lukke min bankkonto (så den ikke går i overtræk) og selvfølgelig omgående opsige alle de forskellige abonnementer og betalings aftaler jeg har rundt omkring. og derefter trække de penge ud der står på kontoen til afdækning af den leasingaftale som min mand og jeg hæfter for personligt?

2. er der nogen der har en guide til hvordan jeg kommer bedst muligt ud uden for meget ballade med udlejer og div. kreditorer?
(jeg kan læse mig lidt frem til i andre opslag at der kommer en kursator på, men helt praktisk skal jeg så gøre andet end at aflevere de leasede ting, afslutte regnskabet, melde ind på virk og skat at jeg er gået konkurs og tømme butikken for mine egnedele og selvfølgelig aflevere nøglen?

3. jeg har også læst et sted at det er en kreditor der skal indberette at jeg ikke længere kan betale regningen og derved opnå konkurs?

4. hæfter jeg for omkostninger til en evt. kursator eller lign.? eller hæfter jeg KUN for den leasingaftale hvor jeg der er personlig hæftelse (lejekontrakt, betalings aftaler m.m. står jo i Firmaets navn og CPR.

Mvh.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

1

absolut nej - det vil kunne gøre jer personligt ansvarlige overfor alle andre kreditorer. Så snart man ved den er gal er der intet med at lad en kreditor få før andre - og her forstærket af, at det jo alene er for at gavne jer selv - så nej
I må absolut godt sige stop for betalinger og bede banken spærre (vel ikke lukke men spærre) kontoen hvis I ved der ikke er til alle og i går konkurs.

2

Du kan ikke bare selv melde dig konkurs - det kræver du stiller sikkerhed, men du kan afmelde direktørene og skrive til erhvervsstyrelsen, at I ikke vil udnævne ny, og så kommer der kurator på i tvangslukning og selskabet vil så, som du beskriver det, blive erklæret konkurs. Tøm ikke noget som helst du ikke er 110% sikre på aldrig kunne have tilhørt butikken. Ser kurator det som, at du har tømt noget ud du ikke måtte, så smelder det hårdt,  ofte med politianmeldelse. Jeg ville ikke tømme noget men tage en snak med kurator og finde bevis for at det du siger ikke tilhører butikken men er i butikken - ER dit eget 110%

3

ja det er et alternativ men det er ikke sikkert en kreditor vil det

4

Du hæfter kun personlig for det du har skrevet under på -her leasing men ofte også bank hvor man ofte har afgivet selvskyldnerkaution, KUN hvis du har begået noget galt - tømt noget ud du ikke måtte -  har forfordelt en kreditor - som du er inde på, eller  optaget ny gæld/kreditorer, på et tidspunkt hvor du helt åbenlyst burde have indset, at du aldrig kunne betale den gælde - så kan kreditorerne gøre kurator opmærksom på det - eller kurator af egen motor se på det, og du kan blive udsat for hæftelsesgennembrud = personligt hæfte for alt - Alt du ikke har kautioneret for vil ellers blot indgå i boet i det ApS*

*
Hvis du har god kontakt i banken, så start med at tale med dem, få sat stop for betalinger efter aftale med banken, og se om de kan rådgive dig igennem processen. ellers ville jeg ofre en snak med en revisor, for at få afklaret hvordan du bedst går frem her, og ikke udsætter dig for risiko ved at handle galt i en konkurssituation

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Feb 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, jeg har lige et sidste spørgsmål, jeg har her d. 1/2 ikke modtaget nogen regning på husleje endnu, og der er ikke nok penge på kontoen til at betale, skal jeg så indbetale det jeg kan eller melde ud når jeg får regningen at jeg ikke kan betale?
Tina

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal betale alt helt som du altid har gjort - hverken mere eller mindre - indtil der er kurator på - ikke overbetale -før betalt - men betale det du kan 

Når du så ikke kan betale husleje nu, så ville jeg nok stoppe alle betalinger i det hele taget nu -  netop for ikke at forfordele nogen - men tag en snak med banken mandag formiddag eller nu som indledning - hvis du ikke vil gå til en revisor mandag morgen for helt uafhængig rådgivning
Det som kan komme til at haste - er tiden mellem du tvangsopløses og får kurator på, og risiko for at være smidt ud grundet manglende husleje. Den må du så løse ved aktivt at tale emd erhvservsstyrelsen efter at have afmeldt direktørene (igen gerne efter råd via bank eller bedre revisor) og derefter omg den er i skifteretten, kontakte denne omkring evt udsættelse af butikken grundet manglende husleje.

Vent på andre - og tag som nævnt hjælp

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)