Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En nem måde at spare på strømmen

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan sparer vi på Strømmen?

Du kan spare mange penge på strømmen ved at skifte til de nye LED Pærer.

LED (Light Emitting Diode) Pærer er pærer med lysdioder, hvor du kan spare 80-90% på strømmen i forhold til de traditionelle glødepærer/halogenpærer.
Der er også andre fordele ved at benytte LED Pærer, Du får en pære der ikke afgiver ret meget varme, hvilket er særligt ideelt i lokaler hvor der er air condition. Glødepærene/Halogenpærene varmer lokalet op, mens air condition anlægget køler luften ned.

LED Pærer bliver mellem 30-60 grader C. ved kontinuerlig brug, hvor en glødepære/halogenpære bliver mellem 120-250 grader C.

Andre fordele er at LED Pærer ikke udsender IR (InfraRøde) stråler, der bleger farven på tøj. malerier etc. 
Ydermere udsender LED Pærerne ikke nogen UV (Ultra Violette) stråler, der gør at f.eks. madvarer holder længere i kølemontrer etc.

Til sidst er der holdbarheden på LED Pærer der langt overstiger levetiden på glødepærer, halogenpærer, sparepærer og lysstofrør.
Med en estimeret levetid på 50.000 timer er LED pærene en god langsigtet investering.

www.trenden.dk har Danmarks største udvalg af LED Belysning.
KIG IND og se det store udvalg, ikke nok med at du sparer på strømmen, du skåner også miljøet.

http://www.trenden.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 935
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 09:49

Lyder smart... Men er de i forskellige farver http://www.trenden.dk/pl/LED_Spot_P%C3%A6rer_E14_LED_Spot_p%C3%A6rer_77.aspx eller hvad betyder farverne ?

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Tilmeldt 10. Feb 08
Skrevet kl. 12:13

Ja de små farvede prikker viser at du også kan få dem i forskellige farver.

www.trenden.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 935
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 13:21

Har nogle erfaringer med disse pære?

Lyser de lige så godt osv ? 

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Tilmeldt 10. Feb 08
Skrevet kl. 13:25

Der hænger ca. 240 pærer i en Bowlinghal i jylland, og de er godt tilfredse.

Med hensy til lyset, er jeg ikke helt sikker på hvad du mener.
Lyser ligeså godt som hvad?

www.trenden.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:49

Hej Trenden.

Jeg forstår godt spørgsmålet. 

Problemet med de LED pærer jeg har set er, at lyset ikke er særlig behageligt sammenlignet med en almindelig halogen. Det er simpelthen farvespektret, den er gal med.

Jeg købte en pære for ikke så lang tid siden, og den gav et meget kunstigt lys - absolut ikke noget jeg kunne tænke mig at oplyse hele min stue med. Men måske man i første omgang kunne bruge LED lys til steder, hvor det er et krav at der ikke skal afgives så meget varme, som f.eks inde i et pengeskab eller andre steder hvor det lille lukkede rum kræver ekstrem lille varmeafgivelse.

Jeg har ca. 30 Halogen spot, som jeg forfærdelig gerne ville skifte ud hvis bare farven var lige så "lækkert" fra LED erne som fra de normale spotpærer så hvis du har noget dokumentation, som fortæller hvordan farvespektret er til sammenligning og jeg kan se et vidst sammenfald, så har du fået min fulde opmærksomhed.

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 15:46

Det lyder spændende at man kan få en pære der kun bruger 1-3 watt.

Jeg tror nu nok at det er computeren der bruger den meste strøm hos mig :)

Tilmeldt 10. Feb 08
Skrevet kl. 18:16

Hej Christian.

Der er ikke noget der hindrer at bruge LED Belysning idag.
Nu ved jeg ikke hvor du har købt den LED Pære du omtaler, men den har sikkert haft en høj farve temperatur, formentlig over 4000K. Det giver et blåligt skær. I dag kan du få LED Pærer med en farvetemperatur helt ned til 2700K, hvilket giver det gullige skær som vi er vant til fra gløde/halogenpærer, og som vi bruger i hjemmet.

Med hensyn til at gengive farver når man bruger LED Belysning, har man idag formået at lave LED Pærerne med en RA værdi der er over 90, hvor gløde/halogen pærer har en RA værdi på 95. Så det er i dag muligt at få den samme kvalitet med LED Pærer som vi er vant til med andre former for belysning.

Her er et link til en LED Pære, hvor jeg vil påstå, at du ikke kan se forskel på den pæres lys og en halogenpæres lys.
http://www.trenden.dk/pi/MR16_LED_Spot_med_High_Power_Dioder_Supersoft_1860_75.aspx

Med venlig hilsen.
Brian Christensen
www.trenden.dk

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:48
Tilmeldt 10. Feb 08
Skrevet kl. 20:09

Hej Martin.

Der er flere forskellige spot, med forskellige sokkeltyper i det link du har sendt mig. 

Så du bliver nødt til at give mig et mere specifikt link.

Med venlig hilsen
Brian Christensen.
www.trenden.dk

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)