Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VSO med 2 aktiviteter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en nystartet enkelmandsvirksomhed hvor jeg prostituer mig selv som IT konsulent.

Nu står der efterhånden en fin sjat penge på kontoen og derfor ville jeg kaste mig over et nyt projekt. Projektet bliver en webshop og de penge jeg tjener som konsulent, betaler jeg kun 22% skat af, da jeg køre virksomhedsordning og dem ville jeg nu benytte mig til at købe produkter for til videre salg.

Kan det lade sig gøre? Og hvad skal der til rent praktisk, blot at tilføre et ekstra p-nummer på virk (udover det ekstra bogførings arbejde)?

Jeg har overvejet at lave holding/drift struktur, men jeg syntes det virker lidt overdrevet bare for at komme i gang med webshoppen og jeg har lige kastet en masse tid efter at få bygget mit VSO op.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian_:

Hej

Jeg har en nystartet enkelmandsvirksomhed hvor jeg prostituer mig selv som IT konsulent.

Nu står der efterhånden en fin sjat penge på kontoen og derfor ville jeg kaste mig over et nyt projekt. Projektet bliver en webshop og de penge jeg tjener som konsulent, betaler jeg kun 22% skat af, da jeg køre virksomhedsordning og dem ville jeg nu benytte mig til at købe produkter for til videre salg.

Kan det lade sig gøre? Og hvad skal der til rent praktisk, blot at tilføre et ekstra p-nummer på virk (udover det ekstra bogførings arbejde)?

Jeg har overvejet at lave holding/drift struktur, men jeg syntes det virker lidt overdrevet bare for at komme i gang med webshoppen og jeg har lige kastet en masse tid efter at få bygget mit VSO op.

du skal være sikker på du er selvstændig rent faktisk og ikke bare lønmodtager der har valgt at fakturere - det er første huk https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html - ellers kan det blive dyrt - skat har fokus på området

næste er så at JA du kan sagtens have flere aktiviteter - og de skal så alle høre under VSO - P nummer er adresse - SE numre er hver sin moms og regnskab https://johnhannover.blogspot.dk/2017/02/se-nummer-og-p-nummer.html 

Du kan ikke købe varer for at bringe skat ned. Varer skal jo optages til indkøbspris fra lager når du laver regnskab og derfor bringer købet af varer ikke resultatet ned. Først når en vare sælges, er varen en udgift men så har du da forhåbentlig tjent yderligere

Går ud fra du har gennemtænkt VSO fordi du har behovet - at komme i ly for topskat fordi din indtægt svinger så du nogle år har topskat og andre ikke, eller får SU  f,eks for ellers opnår du jo netop topskat ved at betale 22% aconto og så ende med en masse penge du nu kun kan få ud til topskat. Ellers er det normalt bedre ikke at bruge VSO før du har et af problemerne - topskat eller SU

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg rammer topskatten, men jeg er ikke løn modtager da jeg arbejder på kontrakt basis og betaler erhvervs forsikring. Hæfter altså selv for de skader jeg kan begå.

Men det lyder ellers alt sammen godt, tak for svar 😁

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder godt - du kan jo også nedbringe skat med ratepension eller/og livrente som kan være ret fordelagtig - specielt hvis ikke du har andre pensionsordninger

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Oct 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Kan du henvise til et sted hvor jeg kan læse mere om mulighederne for at nedbringe skat / topskat, gerne med fokus på pension?

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)