Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fik i økonomien til at hænge sammen ved selvstændig opstart? Forslag/ Idéer modtages GERNE !

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Artwork by Jakob Ingvorsen Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg er igang med at starte op som selvstændig, og har brug for inspiration Big Smile

I det forgange år sprang jeg ud som selvstændig tegner og billedkunstner - og alt går godt. Jeg har fået flere opgaver end jeg havde regnet med, samtidig bruger jeg også mange af midlerne på reklamevirksomhed og SoMe annoncering. Jeg har indtil videre suppleret min månedlige indtægt med to dage på deltid, som pædagogisk medarbejder på en specialskole i Københavnsområdet. Nu er vikariatet løbet ud = ingen supplerende indtægt. 

Nu er udfordringen at finde et job med lavt timeantal (maks. 15 timer), men hvor timerne ligger indenfor normal arbejdstid ca. 8-16 to dage om ugen eksempelvis. Har jeg mange spredte timer udover hele arbejdsugen blir jeg meget lidt effektiv i mit selvstændige arbejde. 

Nu har jeg brug for jeres idéer? Hvad har i gjort derude, og hvilke jobs kan i foreslå til min situation?

Bonusinfo: Jeg er villig til at lave stort set hvad som helst. Jeg er uddannet både pædagog og tegner/ grafisk designer. I mit selvstændige firma tegner jeg børnebøger, laver malerier og vægdekoration. 

På forhånd tak for hjælpen! Al hjælp har værdi!

Mange hilsner

Jakob Ingvorsen

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Feb 17
Indlæg ialt: 43
Fra  Baser ApS Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Jakob, 

Jeg kender godt til udfordringen, jeg har selv ikke fået nogen særlig løn om måneden i de sidste 3 år for at holde så mange af pengene inden i virksomheden. Min parter (også min kæreste) og jeg kigger altid på udgifterne først - har vi virkelig brug for x og x og x. Vi bor i en studie lejlighed og lever for ca. 8400 dkk om måneden. 

Så mit forslag er at kigge på udgifterne havd kan du trække ud af dit forbrug :) 

mvh

CTJ

Salgs direktør i Baser, hvor vi har lavet verdens bedste parasolfod. Min erfaring: B2B og retail salg i DK, DE, NL.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Ingvorsen:

Hej,

jeg er igang med at starte op som selvstændig, og har brug for inspiration Big Smile

I det forgange år sprang jeg ud som selvstændig tegner og billedkunstner - og alt går godt. Jeg har fået flere opgaver end jeg havde regnet med, samtidig bruger jeg også mange af midlerne på reklamevirksomhed og SoMe annoncering. Jeg har indtil videre suppleret min månedlige indtægt med to dage på deltid, som pædagogisk medarbejder på en specialskole i Københavnsområdet. Nu er vikariatet løbet ud = ingen supplerende indtægt. 

Nu er udfordringen at finde et job med lavt timeantal (maks. 15 timer), men hvor timerne ligger indenfor normal arbejdstid ca. 8-16 to dage om ugen eksempelvis. Har jeg mange spredte timer udover hele arbejdsugen blir jeg meget lidt effektiv i mit selvstændige arbejde. 

Nu har jeg brug for jeres idéer? Hvad har i gjort derude, og hvilke jobs kan i foreslå til min situation?

Bonusinfo: Jeg er villig til at lave stort set hvad som helst. Jeg er uddannet både pædagog og tegner/ grafisk designer. I mit selvstændige firma tegner jeg børnebøger, laver malerier og vægdekoration. 

På forhånd tak for hjælpen! Al hjælp har værdi!

Mange hilsner

Jakob Ingvorsen

Jeg kan ikke hjælpe med hvad du skal gøre. Men fortælle hvad jeg selv gjorde.

1) Laaaaaave omkostninger. Kun helt nødvendige udgifter, herunder meget små anskaffelser. Både erhvervsmæssigt og privat. 

2) Påtog mig en opgave der passede rigtig dårligt til mit privatliv, men skaffede god indkomst. Det varede 6 måneder, og så havde jeg noget buffer igen. 

3) Arbejdede "solen sort".

Det bedste råd jeg kan give er at du skal gå langt for at skaffe gode indtægter og lave udgifter i en længere periode, så du får noget økonomisk råderum. Når du har det, så kan du bedre fokusere på hvad du gerne vil fagligt. 

Fra Herfølge
Tilmeldt 10. Nov 18
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender det selv alt for godt, det er hårde tider i starten :)

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob!

Er det ikke muligt at finde et andet job som pædagogmedhjælper? 

Eller måske hjælper for en eller flere personer, med specielle behov?

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Feb 17
Indlæg ialt: 43
Fra  Baser ApS Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du fundet en løsning?

Salgs direktør i Baser, hvor vi har lavet verdens bedste parasolfod. Min erfaring: B2B og retail salg i DK, DE, NL.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Artwork by Jakob Ingvorsen Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til alle der kom med forslag. Jeg er stadig ved at undersøge hvad jeg skal gøre - og stille og roligt bliver jeg klogere. Jeg leder meget efter et job hvor jeg kan tilmelde mig når der er virkelig lavvande i kassebeholdningen, men samtidig i perioder kan arbejde meget lidt.....

Den er svær, men tak for hjælpen!

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob,

Spændende projekt du har gang i.

Har du evt. overvejet at undervise med dine evner? For eksempel AOF eller lign.?

Mvh. Lars

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Artwork by Jakob Ingvorsen Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

ja det har jeg - jeg har undervist meget i innovation/ kreative processer, tegning, maleri og graffiti, men mere bare med kurser jeg selv har stablet på benene.

AOF er derfor et rigtigt godt bud, hvis det skal blive mere permanent og etableret. Jeg vil undersøge det - MANGE tak!

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

prøv vikarbureauer!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)