Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til spørgsmål vedr. opstart af website med såkaldt managerspil

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Efter lang tids søgen her på debat siderne, ser jeg mig nu nødsaget til at spørge Jer direkte, da jeg ikke finder direkte svar på mine spørgsmål.

Jeg har igennem flere år arbejdet på en idé til et innovativt manager spil også kaldet fantasy game. Da der efterhånden er en del andre af slagsene på markedet, hvor nogle er bedre opbygget end andre, har det været vigtigt for mig at udarbejde et innovativt af slagsen, som vil revolutionere markedet. Eftersom jeg nu skriver her er det selvfølgelig på baggrund af min overbevisning om, at modellen er fundet.

Jeg er på startstadiet, hvor jeg har udarbejdet projektplan, spillets udformning og finesser samt ekstra services, som vil blive distribueret på sitet.

Navnet er ikke fundet endnu, da det ikke er det vigtigste. Derimod har jeg allieret mig med en god ven og programmør, som p.t. bruger sin fritid på at udarbejde databasen. - hvor jeg selv er ved at indtaste data, samt arbejde på design delen. - Så vi er godt på vej! Det er vigtigt for mig at være så velforberedt på alle områder, når jeg skal præsentere projektet for bank eller investor. Planen er som sagt godt på plads, men jeg har ikke overblikket over den nødvendige kapital i dette projekt.

Nu kommer spørgsmålene så:

1. Vi arbejder lige nu på et dandomain webhotel med MySQL database osv. Men når vi skal have sitet op i luften skal vi sikre os, at sitet kan tåle den trafik det vil give. Hvordan kan jeg estimere trafik der vil blive brugt på f.eks. 500 brugere 5.000 brugere? - der er ikke store filer der skal sendes frem eller tilbage, kun rå data. fungerer i realiteten på samme måde som www.swush.com
  2. På baggrund af ovenstående spørsgmål skal vi have en server der kan kapere trafikken. Jeg er blevet anbefalet en dedikeret server, men kan se mange forskellige prisniveauer. Er der noget jeg skal tage højde for og er der nogen i kan anbefale?
  3. Sitet skal have et betalingsmodul tilknyttet, som på sigt også skal kunne fungere i andre europæiske lande. Kan i anbefale nogle? - så jeg kan se priser herpå.
  4. Det er meningen at brugerne skal vinde "credits" / virtuelle penge på sitet. Dette er både jeg og min programmør i tvivl om hvordan skal fungere. "credits" skal bruges til at købe services på sitet. skal fungere lidt ligesom http://spil.tv2.dk/playmoney/ - Spørgsmålet er om i kan anbefale nogen der har den nødvendige software til at kunne integrere dette på en løsning og knytte til de enkelte brugere? Det er også især priser jeg skal bruge, så jeg kan få det med i mit regnskab.
  5. Sidste spørgsmål er vedr. sikkerhed - Eftersom hver bruger får en virtuel konto tilknyttet, så skal der jo også være fokus på sikkerheden hvilket der skal under alle omstændigheder. Har i nogle gode råd, links eller lign. om hvad vi skal tage højde for og hvordan vi sikrer sitet?

Jeg håber meget at der er nogen der vil hjælpe os. Hvis i mener der er yderligere faktorer, som vi skal tage højde for, vil vi selvfølgelig også gerne hør eom det. Og ser frem til at høre fra Jer Smile

Mvh.

TS

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:04

Hej TS,

Det lyder da som et spændende projekt. Jeg vil anbefale dig, at overlade hostingen til en professionel hosting partner, som kan klare del seriøs trafik. Du bør måske ikke direkte gå efter en dedikeret server løsning, men mere en stor løsning hos en udbyder med massere power. Alt dette kan jeg tilbyde. Da du taler om MySQL vil jeg lige nævne at jeg hoster 1/4 af den danske version af www.mysql.com (http://mysql.mirrors.webname.dk) og 1/2 af php's manual http://dk2.php.net

Jeg kender ikke så meget til andet du taler om, men hvis du mangler en god betalingsgateway - kan jeg anbefale www.freepay.dk.

Hvis du har en meget trafikkrævende side, kan jeg også levere store trafikpakker. Hvis du er intresseret kan du skrive til jh@webname.dk eller fange mig på 42 80 80 60. Husk at referere til Amino-indlægget, så kan vi nok finde lidt Amino-rabat Wink

Håber du finder en god løsning 

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:01

Hej Jannik,

Tak for dit svar. Som det ser ud lige nu, skal jeg ikke have en ny server eller lign. da vi er igang med opbygningen. Grunden til mit indlæg er ganske simpelt, at jeg skal have alle detaljer iorden mht. projektplan - før jeg kan fremlægge det for en investor. - Jeg har nogle i kikkerten, som jeg er sikker på også kan hjælpe med mange af mine spørgsmål, men det vil være rart at være forberedt på forhånd. Og specielt den økonomiske del, iforhold til indtægter og udgifter i projektet. - Men jeg vil da tillade mig at kontakte dig, så snart vi får behov for ekstra kræfter på serversiden.

Mht. Freepay, så er det Freeway der står bag denne og de er én af de samarbejdspartnere, som jeg har i kikkerten. Så det kunne klart være en mulighed. :-)

Mvh.

TS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)