Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godt alternativ til E-conomics?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

For et par år siden skiftede jeg fra Summasumarum til E-conomics fordi Visma, som ejer begge programmer, ville stoppe supporten af summasumarum. Det var også et godt tilbud så jeg hoppede på med min lille enmandsvirksomhed. HEr et par år senere (og uden at ´virksomheden i øvrigt er vokset) er udgiften til bogføringssystem vokset fra 1500 om året til over 6000. Det bliver lige smart nok af Visma i mine øjne og jeg er på udkig efte et alternativ.

Jeg vil meget gerne høre fra nogen som har lavet en overgang som den jeg skal lave fra E-conomic og til et alternativ. Helst hvor kontoplan og tal kan overføres til det nye system, med så lille besvær som muligt.

PÅ forhånd tak

Ebbe

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ebbe

Jeg synes du burde undersøge mit system, det koster som udgangspunkt kun 500 kr, en gang for alle, du kan læse mere på www.svensmarke.com.

Svensmarke Virksomhedssystem er et stort set komplet virksomhedssystem til anvendelse i alle typer af virksomheder med mindre datamængder og uden behov for flere samtidige brugere.

Systemet der består af en Microsoft Office – projektmappe med op til 50 regneark bundet sammen af formler og kode i VisualBasic for Applications, kan afvikles via Excel 2016. Det er driftssikkert, velbeskrevet og giver brugeren mulighed for nemt at teste og øve sig – man skal bare huske altid at tage back-up.

Virksomhedssystemet er uden komplicerede og omkostningstunge sammenhænge til andre systemer, hvorfor prisen på brugsrettigheder kan holdes på et meget lavt niveau.

Det er en fordel, men ikke nødvendigt, at brugeren har forhåndskendskab til bogføring og Excel.

Det er den enkelte kundes eget ansvar, før køb og idriftsætning, at sikre systemets funktionsduelighed på den valgte platform og til det valgte formål. For betalingsversionen er der mulighed for funktionstest via en demo-version med gratis brugsret i 30 dage.

Svensmarke Virksomhedssystemer kan erhverves i den gratis Svensmarke Regnskab’s udgave eller i betalingsudgaven omfattende det fulde virksomhedssystem.

Jeg kan ikke love dig en ubesværet overførsel af kontoplan og tal til det nye system, men med den besparelse du opnår, kan du jo overveje at betale dig fra det :).

mvh. Peter

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Er selv på E-conomic, og prisen er ganske rigtigt blevet lidt mere "pebret". Jeg bliver nok hængende, men skulle jeg skifte ville jeg nok kigge på Dinero, jeg mener at kunne huske at det er gratis og jeg ved der er mange der er glade for det.

//Morten

Fra Stoholm
Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 168
Fra  HOA Online IVS Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan kigge på Dinero eller Billy - afhænger jo lidt af, hvad du skal bruge :-)

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Dinero er vist også ejet af Visma :-) Så på et eller andet tidspunkt begynder de nok også at skrue på prisen for Dinero.

Når det er sagt:
Har trådstarter virkelig regnet på hvad det koster at skifte system?

6000,- om året for et regnskabsprogram, er altså ikke alverden. Hvis du vel og mærke er tilfreds med systemet forstås.
Prøv at regn på hvad det vil koste dig af tid og penge at implementere et nyt system, samt selvfølgelig se på omkostninger til nyt system.

Jeg vil næsten gerne vædde på at det ikke kan betale sig at skifte.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:
Jeg vil næsten gerne vædde på at det ikke kan betale sig at skifte.

Hej Jesper
Det er ikke sikkert dit væddemål kan afgøres entydigt.
Da jeg i sin tid udviklede Svensmarke Virksomhedssystem, skete det fordi jeg stod foran at skulle løse en række administrations- og projektopgaver.
Efter at have undersøgt markedet for økonomi- og regnskabssystemer, og ikke kunne finde nogen der opfyldte præcis de krav jeg havde som bl.a. "privacy" på data - mine kunder forventer fx. at jeg beskytter deres data, og ikke placerer dem i "skyen" - og vel og mærke til en rimelig pris, besluttede jeg mig for selv at udvikle et system.
Udviklingen der er foregået over lang tid, og med forbrug af et stort antal timer, er altid foregået på "regnvejrsdage" eller på aftener hvor jeg ikke havde bedre for.
Hvis man multiplicerer antallet af timer jeg har brugt med min normale timepris, er der tale om en gigantisk underskudsforretning - men ser jeg på min bankbog,
rummer den markant flere penge, end hvis jeg havde købt mig til en extern løsning.
Håber du kan se pointen :).
mvh. Peter

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Larsen:
Hvis man multiplicerer antallet af timer jeg har brugt med min normale timepris, er der tale om en gigantisk underskudsforretning - men ser jeg på min bankbog,
rummer den markant flere penge, end hvis jeg havde købt mig til en extern løsning.
Håber du kan se pointen :).
mvh. Peter


Hvis trådstarters forretning står og falder med at spare 2000-3000 kr årligt i softwareudgifter, mod tilgengæld at bruge adskillige ufakturerbare timer på implementering af nyt system, ja så skal trådstarter da bare sætte i gang.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg mener at huske at trådstarter nævnte beløbet > 6000.

Det er desuden desværre ikke alle der har en økonomi som dig, for mange af os betyder 6000 noget....

vh. Peter

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

GrønPleje.dk:
Jeg vil meget gerne høre fra nogen som har lavet en overgang som den jeg skal lave fra E-conomic og til et alternativ. Helst hvor kontoplan og tal kan overføres til det nye system, med så lille besvær som muligt.

Jeg vil uden tvivl vælge Dynaccount, det er intet mindre end Danmarks bedste system.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Larsen:
Udviklingen der er foregået over lang tid, og med forbrug af et stort antal timer, er altid foregået på "regnvejrsdage" eller på aftener hvor jeg ikke havde bedre for.

Det er jo intet mindre end fantastisk, det må da have været et kæmpe arbejde, men samtidigt også uhyre spændende.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)