Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

regn lidt på varesalget

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 423
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan udregner man det mest præsise varesalg i sin ikke opstartede butik :)

er det ren gæt eller skal jeg ud og snakke med lignende forretninger og håbe på de il fortælle noget?

at udregne hvor meget man skal sælge for at det hænger sammen er jo nemt nok men at vurdere det er sværere 

Tusind tak 

Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 591
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 14:55

hejsa

kan i sælge meget på trendsales??

fedt tøj ellers

du skal sammenligne med andre butikker samt hvort stort oplag og befolkningstal der er i området

hilsen

thomas

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 15:34

Nej der er faktiskt ikke særlig meget gang på trendsales folk kan godt lide det men der er ikke så mange der kikker og det koster alt for meget at reklamere der inde

tak vi syndes også det er fedt :)

ok så starter jeg med at finde nogle butikker der kan hjælpe

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 21:12
For at få det bedste bud skal du jo nok lige i gang med at undersøge og spørge dig lidt frem... Lad være med at være naiv og sæt et budget op ud af den blå luft... Hør dig rundt i branchen om middeltal og sæt så et realistisk bud op...
Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 21:36

vil konkurenterne virkelig gerne af med sådan nogle tal? 

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 12:44

Hej.

Hvis det er en fysisk butik, kunne "konkurrenten" jo være en butik i den anden ende af landet - og ikke den i nabo gaden... Det bedste er jo nok at finde en et sammenlignelig lokation (antal indbyggere i byen etc).

Dernæst kan du også finde nogen der har samme målgruppe som dig, men måske nogle lidt andre varer der ikke er direkte konkurrence. Det kan være med til at give et indtryk af mulig varesalg, og helt sikkert bedre end hvad du selv kan gætte dig frem til. Husk også at få noget information om omkostninger i det hele taget ved at drive butik... Der er ofte en masse små og større udgifter man som ny ikke helt har styr på...

Fra 9550 Mariager
Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:02

Selvom det er nemt at regne på hvor meget man skal sælge for at det hænger sammen, synes jeg alligevel det er en meget vigtigt at regne på om det kan lade sig gøre.

Et eksempel kunne være:

Faste udgifter: 1.000 kr. / dag

Gennemsnits avance pr. salg: 50 kr.

= Minimum 20 salg om dagen bare for at få dækket faste udgifter.

- man kan så regne ud per time, produkt gruppe o.s.v. - så man kommer ud med et plausibelt bud på om det er realistisk.

Der er faktisk mange som pludselig finder ud af at de skal satse på andre varetyper med højere avance eller at sælge større mængder end man først havde forestillet sig.

/Hans-Henrik

Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 13:23

Hej - ja noget i den stil.

En vældig god ide er, at opstille et senarie i exel-regneark - hvor varenr. kost og salgspriser indsættes som variabler / med et felt for antal solgte enheder pr varenr. +sum / sammentællinger - og så et budget indflettet med de basale omkostninger osv. - så får du hurtigt et overblik over hvad der skal til af omsætning. Og med det senarie i lommen - så kontakt en evt. kommende kollega / eller en der tidligere her erfaret noget lign. - mange revisorer har set meget, og via deres bekendtskaber / netværk, har de måske også adgant til eksempler fra en lign. butik.

Hr Sukkerkold - nu har jeg været inde på din web-shop, og er begynt at savle ned i tastaturet - føj for en fed side, den er bare for lækker, uhhhmmmm, den sælger sgu varen -ikk?

mvh

Beno

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 13:36

Tak for alle svarende det var super dejligt. Nu vil jeg prøve at finde en butik et sted jeg kan snakke med.

Jeg har opstillet regneark så det er lige til at proppe tal ind og med det lejemål jeg har tænkt på i et center  (uden de udgifter jeg ikke kender endnu)

så skal jeg sælge ca. 6 stk. i bluse kattegori + ca. 3 stk. i buksekategorien om dagen, så er der råd til det hele plus løn.

Så nu skal jeg bare lige se om det er realistisk :D 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 12:36

Nu har jeg spurgt lidt butikekr både kæder ogselvstændige både i nordjsælland ogjylland men ingen af dem ville hjælpe nogle enkle sagde at de ikke kunne fordi det kom an på så mange ting men helt konkret hvad de selv havde solgt os ville de ikke ud med :(

Er der nogle revisore man kan kontakte der ved spdan noget og had koster en reisor?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)