Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af ejendom.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jul 17
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg har brug for noget klarhed over regnskabsmæssig fradrag for udlejning af lejlighed i over 12 måneder. 
Hvis jeg vælger den foroven nævnte løsning, kan jeg så trække renten samt bidragsatsen fra som en udgift? og fjerne dem fra mit reele fradrag som banken oplyser til skat hvert år?


eller SKAL man bruge VSO ordningen ? for at nyde 100% fradrag af renten. 

Der er misvisne informationer på nettet. Det vil være behjælpeligt hvis man kan henvise til SKAT hjemmeside med de rette informationer. 

_______________________________________

Hvis jeg bruger VSO ordningen, så skal jeg betale virksomheds skat på 22%. Dvs. hvis jeg har et overskud på 1000kr. så skal jeg betale: 220kr i skat. 
hvis jeg så efter nogle år trækker pengene ud, skal jeg betale 8 % i AM bidrag, smat 34% person skat. (hvis man ikke tjener til topskat). Dvs: 780kr - 42% = 417kr udbetalt. 

Er det så ikke bedre at bare betale 52% i skat, og få udbetalt: 520kr ? 

Hilsen
Nero

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja uden VSO er alle renter personlige - VSO koster ofte noget i drifft
Dine tal er jeg ikke med på

22% acontoskat og så er det jo fradrag når man senere år hæver opsparet overskud og så betaler man jo personlig skat og er det topskat - ja så er det topskat (56%) af det hele man ender med (de 22% bliver så “refunderet” da det jo er acontoskat) og er det bundskat så 41% - ganske som hvis man havde den privat skattemæssigt

med sådan en plan skal du ofre en time med en revisor og ikke lede efter skattelinks, for der kan være rigtig meget i det

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jul 17
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dit svar!

Jeg betaler top skat. Men min kones indtægt er kun 240000kr.

Vi køber boligen sammen. Men tror kun den står under mit navn.

Må jeg sender netto indtægten til Min kones konto. Så hun betaler skat af beløbet istedet ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Indtægten må gå til den der udlejer og ikke omarrangeres - så hvis du alene ejer er du alene indtægtshaver, og ellers jer begge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jul 17
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Men vi var gift da vi købte den, grund til den står under mit navn er fordi hun ingen indtægt havde, og banken sagde det var lige meget med hendes navn. 

men det er jo min kone, hvis vi skilles imorgen skal hun have 50% er lejligheden vel. så er det vel også okay at hun tager indtægten ? hvis det var min kæreste giver det god mening, det du siger, men når det er "kone". er der vel andre regler. vi har jo også forpligtet os til at forsørger hinanden. ligesom vi kan gøre godt af hinandens bundfradrag. 

ved du hvor jeg kan finde noget mere info omkring dette? at ringe til skat er som at laese på nettet. Med mindre man får det på skrift som koster penge. 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

kev11:

banken sagde det var lige meget med hendes navn. 

men det er jo min kone, hvis vi skilles imorgen skal hun have 50% er lejligheden vel. så er det vel også okay at hun tager indtægten ? hvis

NEJ, det er ikke lige meget med hendes navn, hun ejer ikke lejligheden og kan derfor ikke udleje, hun skal ikke have 50% af lejligheden hvis i skilles, men vil indgå i dine aktiver og passiver.

Hvis ikke loven er lavet hel om.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

kev11:

Hej, 

Men vi var gift da vi købte den, grund til den står under mit navn er fordi hun ingen indtægt havde, og banken sagde det var lige meget med hendes navn. 

men det er jo min kone, hvis vi skilles imorgen skal hun have 50% er lejligheden vel. så er det vel også okay at hun tager indtægten ? hvis det var min kæreste giver det god mening, det du siger, men når det er "kone". er der vel andre regler. vi har jo også forpligtet os til at forsørger hinanden. ligesom vi kan gøre godt af hinandens bundfradrag. 

ved du hvor jeg kan finde noget mere info omkring dette? at ringe til skat er som at laese på nettet. Med mindre man får det på skrift som koster penge. 

ja skat kan jo hjælpe med en del,, men ringe er usmart da meget kan misforstås, så skriv eller gå til en revisor og tænk hvis de koster 400 kr(skat) eller 2000 kr fra revisor, for at få det rette svar - når du ikke tror på os, at den som ejer lejligheden får lejeindtægten skattemæssigt og HVIS den er din så får hun som heller ikke bare 50% når I skilles.

Det er vel ikke anderledes end hvis du har en bankkonto i dit navn - en pension i dit navn, et værdipapirdepot i dit navn, så kommer indtægterne fra de ting til skat hos dig - og din konens bankkonto, værdipapirdepot i hendes skat - Har I så fælles konti - så deles indtægten skattemæssigt, men ER lejligheden din er indtægten din

En anden sag er at du måske kan overdrage hende den eller noget af den, men det er en længere sag. Du må så betale lidt for at få et svar der jo er mange penge værd

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

§ 25A i kildeskatteloven er ganske klar om hvem der skal medtage indtægten i dette tilfælde. Den der driver virksomheden skal medtage det på sin selvangivelse - og her er det ejeren af boligen.

Tilmeldt 3. Jul 17
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Findes der andre måder end at ændre I skøden?

Hvad med en virksomhedsordning, hvor ægtefælden bliver medejer af virksomheden?
Men det kræver måske at lejligheden skal stå under virksomhedens navn ?


Også var jeg I tvivl omkring bundfradrag hvor man får 1.33% af ejendomsværdien. Er det ejendomsværdien sat af skat, eller den reele markedsværdig eller er det købs prisen?

Tak for jeres svar



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

kev11:
Hvad med en virksomhedsordning, hvor ægtefælden bliver medejer af virksomheden?
Men det kræver måske at lejligheden skal stå under virksomhedens navn ?
ja

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)