Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto - seneste nyt ????

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

SolidH2O:

Kan du ikke bare bruge din egen NemKonto?

jo hvis ikke banken brokker sig over der er erhverv via den - OG hvis ikke trådstarter er momsreg hvor CVR skal være tilknyttet og hvor banken så kræver penge som udgangspunkt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
jo hvis ikke banken brokker sig over der er erhverv via den

Er det ikke kun når det er på selskabsform? Hvis han driver firmaet personligt så skulle det vel ikke gælde?

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

KYC
Hvidvask
Lovgivning

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

SolidH2O:

Cookie - John Hannover:
jo hvis ikke banken brokker sig over der er erhverv via den

Er det ikke kun når det er på selskabsform? Hvis han driver firmaet personligt så skulle det vel ikke gælde?

nej - ud over Wcon s nævnte er loven, at en momsregistret virksomhed SKAL have CVR tilknyttet som nemkonto - bl.a. for at kunne få moms retur

Der er IKKE krav om specifik erhverskonto men alle banker kræver det (99%) idag hvis CVR skal tilknyttes  - netop af årsager som Wcon gav 

 og det koster - så noget (også for banken)

Lovmæssigt skal nemkonto være tilknyttet CVR inden første offentlige betalingskontakt/udbetaling - også for personlig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil klart anbefalde danske bank for erhverv, da der ligger to ting bag det og husk nu, du må ikke tænke på den nyelig skandale.

1: 200 kr om mdr for drift og holding selskab er gratis om mdr. Dog koster det 2000 kr i oprettelse pr selskab hvis du er kunde hos dem og 4000 kr når du ikke er kunde hos dem.

2: jeg har aldrig oplevet god kunde service før
Og det får jeg hos danske bank, og jeg har haft andre banker før og de stinker.

3: hvis du har 750k eller derover i privat hos danske bank, er drift også gratis.

Tilmeldt 8. Jun 16
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SolidH2O
nogle banker tillader, at man bruger en privat nemkonto til erhverv. Min før-før bank tillod det. Min nuværende gør desværre ikke.

-----------------------------

Til Jesper/Amedeo.
Der er vist nogen debatører herinde, der betaler for meget :-) og er bitre over det. Ellers kan jeg ikke forstå jeres svar.

Jeg har fundet flere standardløsninger, som alle kan få. Det tog tid, men mit valg koster mig under en halv pizza om måneden for privat + erhverv tilsammen inkl netbank og visadankort og begge konti som nemkonti. Jeg har ikke noget særligt at tilbyde banken - ej heller privat.

Der er derfor tale om et standardprodukt, som alle kan få. Der er tale en simpel privat konto - og en simpel erhvervskonto. Private forhold som pension, aktier, huslån m.m. er ikke blandet ind og er slet ikke nævnt for den nye bank. Min pris gælder derfor for alle helt små virksomheder.

Tilbuddet står i deres prisliste og er ikke et specifikt tilbud, jeg har fået. Flere prislister var dog ikke offentligt tilgængelige og kunne ikke Googles, men stadig for alle-

Flere banker har haft ok priser, når man går efter i sømmene - dvs. under 50 om måneden. Man skal blot grave lidt. Og vel at mærke banker, der accepterer, at man kun vil have en simpel- privat og erhversindlånskonto uden pension, aktier og alt det andet. Jeg har kontaktet ca. 25 banker. Ca. 1/3 har standardpriser, som alle kan vælge at få. Der er atlså ikke tale om tilbud, som kræver øvrigt engagement i banken. Priserne for disse banker har så varieret meget.

Jeg undrer mig over debatniveauet herinde. Man stiller et simpelt, reelt spørgsmål, som bevisligt har et simpelt svar, som gælder for alle, der blot vil have en simpel erhvervskonto, fordi der står i loven, at man skal have en sådan.

Der er nemlig mange banker, der kører med standardprodukter, hvis man gider ringe rundt. Det var denne standardviden, jeg tillod mig at prøve en genvej til gennem Amino. Ellers kan jeg ikke se, hvad Amino er til. Jesper/Amedeo har sikkert ret, hvis man har et A/S med 30 ansatte og behov for store lån osv. Så tror jeg også man skal have et konkret tilbud. Men for underskoven af enkeltmandsvirksomheder, ivs'er og aps'er, der blot skal have en lovbestemt erhvervskonto er der mange simple, standardløsninger for alle.

Alle andre - er velkommen til at sende en amino-mail for banknavn, hvis det har interesse.
Slut herfra...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

SørenKonsulent:

Jeg har fundet flere standardløsninger, som alle kan få. Det tog tid, men mit valg koster mig under en halv pizza om måneden for privat + erhverv tilsammen inkl netbank og visadankort og begge konti som nemkonti.

Der er derfor tale om et standardprodukt, som alle kan få. Der er tale en simpel privat konto - og en simpel erhvervskonto. Private forhold som pension, aktier, huslån m.m. er ikke blandet ind og er slet ikke nævnt for den nye bank. Min pris gælder derfor for alle helt små virksomheder.

Tilbuddet står i deres prisliste og er ikke et specifikt tilbud, jeg har fået. 

Alle andre - er velkommen til at sende en amino-mail for banknavn, hvis det har interesse.

Undskyld jeg siger det - men sikke en gang gas rent ud sagt. Hvis du har et godt tilbud som er en standard som alle kan få som du beskriver det - så hold op med at  man skal kontakte dig via PB  kom dog med banknavn og telefon HER

Og du under dig over debatniveauet?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jun 16
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Til Skyggemanden og John Hannover.... tak for jeres input :-) 

Fra Hobro
Tilmeldt 25. Nov 18
Indlæg ialt: 45
Fra  Hvepsekongen Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tænker lunarway er vejen frem for dig,,,, det er billigt og utrolig simpelt

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvepsekongen:

jeg tænker lunarway er vejen frem for dig,,,, det er billigt og utrolig simpelt

simpelt ja - billigt ? ikke specielt - 1000 kr år et år så 2000 kr - svarende til f.eks Nordea for meget mere - MEN godt hvis er i RKI feks

her om Lunarway i flere detaljer - har nogen anden viden - så meld endeligt ind

Lunar Way lunarway.dkHar i august 2018 annonceret at de tager erhverv ind - dog kun PMV, Enkeltmands samt IVS og ApS som kun har EN ejer. Du skal også eje selskabet personligt som legal ejer - ikke via et holding selskab.
Du må ikke være kunde i Nykredit som de ikke vil konkurrere med.  Den bygger på Nykredit bank og er derfor afhængig af denne og de aftaler, Lunarway som app kan lave med Nykredit bank.
Prisen fremadrettet vil være ca 200 kr om måneden - men ikke noget i oprettelse. til 31/12-2018 er der rabattilbud ca 1060 kr p.a. første år.


Den er med et hævekort (master debet i modsætning til alm visadankort eller master) til en top-op konto (du skal fylde på den fra en anden konto eller via indbetalinger fra kunder) og du kan pt ikke knytte automatisk betaling via Nets til den - som besvaret her fra Lunarway:


På nuværende tidspunkt, kan vores erhvervsbrugere ikke tilmelde betalingsservice
Det fungerer istedet således at du får et konto nr. fra Skat, som du skal indbetale til.


Det KAN være en mulighed for de som ikke kan få CVR tilknytning på anden vis - men jeg synes det er relativt dyrt i forhold til, at det ikke kan fungere som alm. bankkonto med alm mulighed for betalingsløsninger og visadankort mm


Fra https://johnhannover.blogspot.com/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)