Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for tab på debitorer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt ejet virksomhed har haft opgaver for en kunde for, lad os sige kr. 1.000,00 + moms = 1.250,00.

Kunden betaler ikke og sagen går sin gang med rykkere og Fogedretten.

Nu er saldo med renter og renters rente: Kr. 4.875,00 (også tænkt tal).

Debitor meddeler i Fogedretten, at der "ikke er aktiver". Selvom jeg jeg ved noget andet. Det kræver dokumentation og alt er fjernet fra adressen.

Nu synes jeg, at det er nok at bruge mere tid på sådan en sag.

Så mit spørgsmål lyder:

Er der fradrag for hovedstolen eller for seneste saldo? Har ledt på flere hjemmeside, men der fremkommer ikke svar på netop dette.

Det er bare for at gøre det rigtigt.

Takker på forhånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er fradrag for det beløb du har tabt. Hvis tallet nu er 4.875 kr så er det jo det tal du har i din bogføring som indtægt - og det er det tal du har fradrag for - Præcis den tabte moms og det tabte beløb ex moms i forhold til din bogføring

Har du kun bogført de 1250 kr og resten er noget du bare har oplyst i breve - så er det de 1250 kr - er det på faktura alle 4.875 så er det tallet 

Hele ideen er, at du ikke skal betale skat af en indtægt der er tabt - men naturligvis heller ikke har fradrag for noget du ikke har faktureret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Der er fradrag for det beløb du har tabt.

Tusind tak, John, det giver god forståelse. Det er det beløb, der er faktureret. Alt andet renter og renters rente (tabes). Inkassogebyrer, retsgebyrer går jo ind som omkostninger.

Det er også for at gøre det rigtigt.

Godt nytår.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)