Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tidligere arbejsgiver forsætter med at betale løn

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Blev du fritstillet pr. 30 november eller 30. august?

Hvis du er fratrådt ultimo november med 3 mdr fritstilling, skal du vel fortsat have løn.

Ja, arbejdsgiver kan gøre krav på pengene.

Du kan vurdere om du mener det er din opgave at foretage revision af lønudbetalinger for en tidligere arbejdsgiver. Du kan lade pengene være og se hvad der sker.

Du kan også «tage en ren skjorte på» og oplyse om hvad du antager er en fejl fra deres side.

Du skriver ikke noget om fyringsgrund eller øvrige bløde variabler i forholdet, og jeg kan sagtens se en situation hvor en tidligere ansat ikke har specielt meget lyst til at hjælpe tidligere arbejdsgiver med noget som helst.

Tilmeldt 27. Dec 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg blev sagt op den 28 august til den 30 november. Og med lovning på en måneds ekstra løn, da arbejdsgiveren havde lavet en fejl. Denne extra måndeds løn kom i starten af november.

Jeg har læst lidt op på reglerne. Og det er min opfattelse at de har krav på at få pengene tilbage hvis du spørger mig om at overføre dem i rimeligt tid. Hvis det bare var for december lønnen så ville jeg bare lade pengene stå og se om de ville have dem tilbage. Men da jeg også har fået penge fra januar så antager jeg at de har lavet en fejl som består i at deres IT system stadig tror at jeg er ansat. Og derfor vil de fortæstte med at betale og til sidst opdage at de har give mig for meget i løn og bede om at få pengene tilbage.
Så jeg kan ligeså godt melde klart bor fra begyndelsen.

Så jeg regner med sende en besked til min tillids reprensentant engang i det nye år og spørge ind til om de selv mener de har lavet en fejl mht januar lønen, da jeg ikke havde forventet den. Og hvis de så spørger ind til december lønen så vil jeg sige at jeg har modtaget og troede det var en eller anden form for afskeds bonus og at den allerede er brugt (eg jeg var i god tror) og så aflevere januar lønen tilbage hvis de gerne vil.

Ang de bløde ting så har jeg det med at være neutralt over for min tidligere chef. Jeg er ikke sur eller brokken over at blive fyret (jeg var allerede begyndt at søge væk da jeg ikke kunne lide at være der), men han har dummet sig et par gange i ansættelses perioden så jeg kan heller ikke give ham in respekt (det kan jeg med en anden arbejdsgiver jeg havde haft tidligere)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

beer110:
Jeg blev sagt op den 28 august til den 30 november. Og med lovning på en måneds ekstra løn, da arbejdsgiveren havde lavet en fejl. Denne extra måndeds løn kom i starten af november.

Jeg har læst lidt op på reglerne. Og det er min opfattelse at de har krav på at få pengene tilbage hvis du spørger mig om at overføre dem i rimeligt tid. Hvis det bare var for december lønnen så ville jeg bare lade pengene stå og se om de ville have dem tilbage. Men da jeg også har fået penge fra januar så antager jeg at de har lavet en fejl som består i at deres IT system stadig tror at jeg er ansat. Og derfor vil de fortæstte med at betale og til sidst opdage at de har give mig for meget i løn og bede om at få pengene tilbage.
Så jeg kan ligeså godt melde klart bor fra begyndelsen.

Så jeg regner med sende en besked til min tillids reprensentant engang i det nye år og spørge ind til om de selv mener de har lavet en fejl mht januar lønen, da jeg ikke havde forventet den. Og hvis de så spørger ind til december lønen så vil jeg sige at jeg har modtaget og troede det var en eller anden form for afskeds bonus og at den allerede er brugt (eg jeg var i god tror) og så aflevere januar lønen tilbage hvis de gerne vil.

Ang de bløde ting så har jeg det med at være neutralt over for min tidligere chef. Jeg er ikke sur eller brokken over at blive fyret (jeg var allerede begyndt at søge væk da jeg ikke kunne lide at være der), men han har dummet sig et par gange i ansættelses perioden så jeg kan heller ikke give ham in respekt (det kan jeg med en anden arbejdsgiver jeg havde haft tidligere)

Det virker som om du stadig prøver at beholde nogle af pengene.

Sagen er i mine øjne fuldstændig klar (uanset hvad juraen siger): Du har modtaget nogle penge, som du ikke har ret til eller krav på.

ÆRLIGE mennesker giver besked om dette uden ugrundet ophold og returnerer det for meget betalte! Den er ikke længere end det!

Du er kommet til at bruge nogle af dem. Det må du sige til dem samtidig og så meddele hvornår du er i stand til at betale dem tilbage.

Jeg gider slet ikke forsøge at finde ud af juraen her. For det er slet og ret svindel at lade være med at oplyse om fejlen.

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 18
Indlæg ialt: 3
Fra  Nordic Social Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Beer110,

Jeg må også stille mig enig med de ovenstående herrer - du burde straks skrive til dem (så må de svare når de kommer retur fra ferie næste uge).

Ift. dit spørgsmål omkring tilbagebetaling læste en gang en artikel omkring en lignende sag hvor modtageren faktisk blev godtgjort (fordi han handlede i GOD TRO), dog lader dette ikke just til at være tilfældet :)

Skriv en god mail hvor du forklarer sagen for dem og håb på det bedste, umiddelbart vil du, i mine øjne, maksimalt skulle betale det modtagede beløb retur, og dermed ikke en større sum penge end du allerede har modtaget.

Håber det hjalp,

Mvh Peter
Tilmeldt 27. Dec 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Da jeg fik løn for december så troede jeg (måske lidt naivt) at det var en eller anden form for bonus jeg havde overset og derfor var pengene mine.

Jeg kan dog ikke sige det samme om lønnen fra Januar. Og dem vil jeg gerne betale tilbage uden at blinke da det er en åbenlys fejl fra deres side. Så skriver til min tilids representant at jeg har fået løn for januar og spørger om hvad jeg skal gøre med dem og tager dialogen derfra.
Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Dec 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var måske ikke så dum in ide

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Men - hvad med skat ? Skat mener jo nok, at du skal betale skat af de penge, så der må nok også være et problem der ?

Ja - det gælder om at få løst denne type problemer så hurtigt som muligt.

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lønindkomst er kildebeskattet, så det er arbejdsgivers ansvar at tilbageholde skatteindbetaling.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

beer110:
Jeg blev sagt op den 28 august til den 30 november. Og med lovning på en måneds ekstra løn, da arbejdsgiveren havde lavet en fejl. Denne extra måndeds løn kom i starten af november.

Jeg har læst lidt op på reglerne. Og det er min opfattelse at de har krav på at få pengene tilbage hvis du spørger mig om at overføre dem i rimeligt tid. Hvis det bare var for december lønnen så ville jeg bare lade pengene stå og se om de ville have dem tilbage. Men da jeg også har fået penge fra januar så antager jeg at de har lavet en fejl som består i at deres IT system stadig tror at jeg er ansat. Og derfor vil de fortæstte med at betale og til sidst opdage at de har give mig for meget i løn og bede om at få pengene tilbage.
Så jeg kan ligeså godt melde klart bor fra begyndelsen.

Så jeg regner med sende en besked til min tillids reprensentant engang i det nye år og spørge ind til om de selv mener de har lavet en fejl mht januar lønen, da jeg ikke havde forventet den. Og hvis de så spørger ind til december lønen så vil jeg sige at jeg har modtaget og troede det var en eller anden form for afskeds bonus og at den allerede er brugt (eg jeg var i god tror) og så aflevere januar lønen tilbage hvis de gerne vil.

Ang de bløde ting så har jeg det med at være neutralt over for min tidligere chef. Jeg er ikke sur eller brokken over at blive fyret (jeg var allerede begyndt at søge væk da jeg ikke kunne lide at være der), men han har dummet sig et par gange i ansættelses perioden så jeg kan heller ikke give ham in respekt (det kan jeg med en anden arbejdsgiver jeg havde haft tidligere)

Du kan aldrig handle i god tro, når du ved, at du ikke har penge tilgode fra dem.

Bemærk at der påløber renter + gebyrer + evt erstatning i forhold til at handle groft uagtsomt. Dvs har du fået f.eks 20.000 kr, så står du om et år og skylder dem mere end 23.000 kr. Så jeg vil da anbefale, at du får det løst asap både med December og Januar lønnen, ellers ender du bare med et mega rentesmæk!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)