Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Misligeholdelse

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

I erhverslejekontrakten står der:

Lejer må fremleje, eller delvis overlade det lejede til andre med udlejers samtykke.

Afståelse 

Lejer har ret til at lade en anden lejer indenfor samme branche fortsætte lejeforholdet på uændrede vilkår med mindre udlejer har vægtige grunde herunder den indtrædende lejers økonomi eller branchekendskab til at modsætte sig dette.

Der er ingen indsigelser mod forpagters økonomi eller branchekendskab

Jeg har ikke fået en skriflig tilladelse til forpagtning og da udlejer er død er det boets advokat som nu erklærer at lejemålet er misligeholdt Jeg har investeret kr 800,000 i renovering af udlejers ejendom  så arvingerne er intereseret i at få mig ud så de kan sælge ejendommen frit, 

Er der nogen der har juridisk erfaring med en sagsom denne eller er bekendt med afsagte domme

God Jul

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Da man ikke kan se det fulde indhold af lejekontrakten er det svært at komme med en korrekt udtalelse, men normalt skal men fremsende en kopi af aftalerne til udlejer og tage forbehold I kontrakter med forpagter eller fremlejer om at det er en betingelse at udlejer godkender kontrakterne I sin helhed.

Jeg kan evt. hjælpe dig hvis jeg får flere oplysninger. Send evt. en PB med et tlf.nr. så jeg kan ringe dig op.

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som jeg forstår dit spørgsmål, er du fremlejer af lejemålet, men har ikke modtaget udlejers accept af fremlejen.

Beklager - men jeg tror du har et stort problem, idet dit brug af lokalerne har været ulovlig.

vh. Peter

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ulovlig?
I strid med hvilken lov?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Wcon:

Ulovlig?
I strid med hvilken lov?

Ikke en lov, men i strid med kontrakten for lejemålet 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Wcon:

Ulovlig?
I strid med hvilken lov?

Erhvervslejeloven

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Tilmeldt 15. Nov 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nej jeg er lejer med ret til fremleje hel eller delvis Med ret til afståelse. Jeg mener min ret kan ikke diskuteres.Udlejer skal have væsentlige indsigelser

mod forpagter fremlejer. At jeg ikke formelt fik en skrifrlig bekræftigelse begrunder vel ikke en misligeholdelse. Når der iøvrigt ingen indsigelser

er mod forpagter branchekendskab og økonomi

God jul

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flying Cow

Du vil blive groundet af en flymyndighed af 2 grunde:

1) du undlod at få take off tilladelse fra udlejer, selv om kontrakten indeholder pligt til samtykke fra udlejer

2) at "bortforpagte" indebærer at lade trediemand fortsætte en virksomhed og der foreligger efter det du oplyser

    ingen virksomhed.

selv om du mister dit flycertifikat, kan du formentlig få en godtgørelse for din forbedring af det lejede.

God jul

Tilmeldt 15. Nov 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er der en virksomhed.  Forpagter driver jo denne virksom videre  Kaldet afståelse til samme branche

En formel fejl, mistolkning af mundtlige aftaler med udlejer kan vil ikke begrunde misligeholdelser: når der ingen objektive

indsigelser er mod ny forpagter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

I din første flight plan refererede du til

en skriftlig aftale, som nu er devieret

til en mundtlig aftale ?

Og hvilken type virksomhed refererer du til ?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)