Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktieopdeling af firma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Charlottenlund
Tilmeldt 8. Dec 16
Indlæg ialt: 39
Fra  Firmaet af 2020 charlottenlund Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Min partner og jeg er i gang med at hente en ny partner ind i firmaet og har i den forbindelse valgt at lave en key employement contract hvor han får 15 % af firmaets aktier. Vi er kommet frem til at det er smartest at lave en aktieopdeling i firmaet således at vi har a,b og c aktier. Hvordan aktieopdeler vi firmaet?

Mvh. Tobias

18 årig iværksætter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias:
har i den forbindelse valgt at lave en key employement contract hvor han får 15 % af firmaets aktier
Allerede her ville jeg tage hjælp af revisor. I må jo ikke bare give ham 15% uden han beskattes af dem - og aktierne går jo så fra jer til ham som et salg med mindre i laver aktieudvidelse -

Tobias:
Vi er kommet frem til at det er smartest at lave en aktieopdeling i firmaet således at vi har a,b og c aktier
det var mange - kan lyde overkill - men det sker via nye vedtægter og registrering - igen - hvis ikke i er sikre på hånden i hvordan, så ville jeg ikke køre de to operationer alene på Amino råd med mindre nogen vil skrive alt i detaljer til jer. Jeg ville få en revisor til at sikre begge dele var OK - skattemæssigt så vel som aktieklasse mæssigt og evt udvidelse af kapital samtidigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig i Johns svar, få hjælp til det her, fordi der er både selskabsretlige og skattemæssige faldgruber.

Men husk i øvrigt også at få lavet en ejeraftale, der fastsætter jeres indbyrdes rettigheder og pligter - og hvordan I eventuelt kommer videre, hvis I bliver uenige.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)