Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder - screenshot fra film

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 100
Fra  DigitalAalborg.dk Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Er der nogle der kan gøre mig klogere på rettigheder i forhold til screenshot af scener fra en film? Og evt citater fra en film?

Her tænker jeg på hvis man ønsker at, lave en plakat med et screenshot og et citat fra en film - er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg skal forholde mig til reglerne der?

Mange tak på forhånd og god jul.

Hjemmeside & SEO :: DigitalAalborg.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal i begge tilfælde have tilladelse fra rettighedsindehaveren - som ofte er distrubutøren eller producenten - f.eks Nordisk film for mange danske

Er det til brug for noget der i virkeligheden ikke er filmen vedkommende, så er det MEGET svært at købe tilladelse. Alle (99,99%) skuespiller kontrakter o.l indholder passus om, at man KUN må bruge det de producerer i filmen og IKKE klippe dele ud som reklame for andre ting.

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Sylvester Stallone gider ikke og har ikek sagt ja til at medvirke i din reklame.

Så det sker kun hvis du får tilladelse.

Lav din egen reklame, sørg for at den er ærlig, og ikke prøver at "fange" kunden, og lad være med at tale ned til folk, ligesom samtlige idiotiske tv reklamer :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal lave en plakat, som på nogen måde skal anvendes kommercielt, så skal du have lov af rettighedshaveren til filmen, som ofte er producenten eller distributøren. 

Er plakaten til eget brug, kan du frit lave den, dog må den på intet tidspunkt sælges eller gives væk, da dette ikke inkludere eget brug.

Citater kan du umildbart frit bruge, med mindre det er nogle meget unikke, som dermed er beskyttet af ophavsretten, og dermed skal du igen have tilladelse fra rettighedshaveren. 

Så går du og tænker på at ville sælge plakater med printscreens fra film, så er det op af bakke, med mindre du har en god pengepung eller de rette kontakter. Du kunne dog overveje, at få lavet grafik eller tegninger, som til dels ligner scener fra de pågældende film, og dermed undgå ovenståene problematik. Dog skal du være påpasselig med at anvende figurer, helte og skuespillere, også i grafik og tegninger, da f.eks Batman er varemærkebeskyttet, og det samme er en del skuespillere/figurer.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 100
Fra  DigitalAalborg.dk Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Problem solved - så kan jeg lave illustrationer der minder om scenen fra filmen med et tilknyttet citat. Dog med forbehold for at, det ikke skal være en tro kopi af en scene fra en film, men blot sådan folk kan danne en relation.

Hjemmeside & SEO :: DigitalAalborg.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)