Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af løn gennem ApS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Jeg har i en længere periode ikke udbetalt løn til mig selv - og skal nu til at starte på dette igen. 

Hvordan foregår det rent praktisk nu til dags?

Kan jeg gå ind på min firma-konto, og sætte en "fast betaling" til eksempelvis 30.000,- hver måned over til min private konto, og så bare rette min private selvangivelse ind efter dette, eller hvordan kan jeg selv håndtere dette?

Håber på hjælp, tak

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Næ nej - så nemt er det ikke. Du skal tilbageholde skat og rapportere det fra dit APS til Skat.

jeg er selv meget glad for at bruge danløn som udover at udstede en lønseddel også står for betalingerne via en aftale med Nets og rapporteringen til Skat via Eindkomst. Det hele sker automatisk når først lønsedlen er lavet.

Derudover så er det super nemt at overføre posteringer til dinero og wupti så er det også bogført korrekt.

Lad for gud skyld være med at lave noget manuelt for du risikere at gøre det forkert hvorefter det betragtes som ulovligt aktionærlån.

PS: Husk du skal være tilmeldt som arbejdsgiver hos E&S før du må lave løn samt evt. tilmeldt ATP og Feriekonto.

PSS: Glemte helt at sige at du får lønseddel og al registrering for sølle 25 kr. pr. lønseddel. Når det er sat rigtigt op så tager det mig under 5 min at lave en lønseddel ALT INKL.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

ErikVad:

Hej folkens,

Jeg har i en længere periode ikke udbetalt løn til mig selv - og skal nu til at starte på dette igen. 

Hvordan foregår det rent praktisk nu til dags?

Kan jeg gå ind på min firma-konto, og sætte en "fast betaling" til eksempelvis 30.000,- hver måned over til min private konto, og så bare rette min private selvangivelse ind efter dette, eller hvordan kan jeg selv håndtere dette?

Håber på hjælp, tak

Du må aldrig hæve noget som helst privat i et ApS uden det enden SAMTIDIGT sker med indberetning af skat som dit ApS så tilbageholder (eller evt hvis det er fri kapital ved udbytte som også indberettes)


Du kan bruge danløn eller andet løn program - eller skats letløn og du skal først være arbejdsgiverregistreret. I alle løn programmer kan du lave fast gentagen løn men normal skal du lige hver måned bekræfte lønningerne

Aldrig hæve en eneste krone privat i et ApS - det er dyrt og ulovligt hvis du ikke tilbageholder skat osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg lige tilføje...
hvis du har haft udlæg fra din private konto til drift af dit selskab så kan du udbetale dem direkte til dig selv fra firmakontoen, bilagene skal selvfølgelig med ind i dit firmaregnskab.

Det er i den forbindelse vigtigt at dit selskabsnavn står på bilaget/ fakturaen.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pilde

Ingen grund til at blande selveste Gud ind i det Devil

Nu er en lønseddel altså ikke særlig svær at lave selv., det er vigtigt at vide det. En lønseddel er ikke rocketscience.

Men som du selv skriver, det kan dårligt svare sig når der findes lønsystemer til billige penge.

Lønsystemer kan også lave fejl og dem hæfter du også for, selvom det er lønsystemets fejl.

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SolidH2O:

Nu er en lønseddel altså ikke særlig svær at lave selv., det er vigtigt at vide det. En lønseddel er ikke rocketscience.

Men som du selv skriver, det kan dårligt svare sig når der findes lønsystemer til billige penge.

Lønsystemer kan også lave fejl og dem hæfter du også for, selvom det er lønsystemets fejl.

Enig i at lønsedlen ikke er svær at lave men alle de beregninger og især de automatiske overførsler og indberetninger er der hvor værdien bliver stor. Den tid du sparer samt minimering af risiko for fejl er langt mere værd end de 25 kr. som det koster.
Når der findes gennemarbejdede programmer som kan købes for små penge (ligesom Dinero Pro) så forstår jeg ikke at folk sidder og laver noget manuelt i word eller Excel.
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Pilde:

Enig i at lønsedlen ikke er svær at lave men alle de beregninger og især de automatiske overførsler og indberetninger er der hvor værdien bliver stor. Den tid du sparer samt minimering af risiko for fejl er langt mere værd end de 25 kr. som det koster.
Når der findes gennemarbejdede programmer som kan købes for små penge (ligesom Dinero Pro) så forstår jeg ikke at folk sidder og laver noget manuelt i word eller Excel.

Vi er helt enige :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)