Til de kreative...: Vi er tre unge iværksættere, der kæmper for at finde et navn til vores nystartede virksomhed. Vi håber I kan hjælpe! Vores navn skal signalere, at vi er en kreativ workshop med fokus på restaurationsbranchen, da det der vi har vores erfaring og netværk. Vores netværk er især vigtigt i vores forretning, da det er med til at give os en "edge" i branchen. Måske navnen kan signalere dette også? Vi tilbyder flere ydelser, : - Arkitektbistand - Designløsninger - Generel virksomhedsrådgivning i forbindelse med drift, optimering, ledelse, PR etc. - formidling af kontaktinformationer til samarbejdspartnere Ved godt det virker diffust, men navnet skal signalere, at "the sky is the limit" for kreativiteten og at alle opgaver er interessante... Selvom man tænker, at vi burde kunne finde et navn, hvis vores business er kreativitet, men vi er lidt uenige om retningen og således blev vi enige om at få et alternativt syn på virksomheden. PÅ FORHÅND TAK FOR HJÆLPEN! |
Her kommer den så lige fra leveren.
I skal hedde ForkU.
Min associationsrække var følgende:
I vil være den skarpeste kniv i skuffen, men det begreb er lidt slidt. Den skarpeste ske er sjovt, men nogen spasmagere har taget det navn allerede.
Hvad med gaflen? En skap gaffel? - og I tegner, med en spids blyant. Blyantspidser. Gaffelspidser - var et muligt navn. Det signalerer, at I kan sætte tingene på spidsen i jeres branche, og at I kan skabe koblingen fra blyant til gaffel. Logoet er baseret på en blyantspidser med en gaffel i eller måske en gaffel med blyant i den anden ende... Gaffel heder fork på engelsk. Fork, og kunden er naturligvis i centrum. I vil have kant. I siger, at I tør, og det vil I gerne vise. OK - Fork You! Vi fokuserer på den spidsede gaffel med dig i fokus. Vi skaber de kreative rammer for din restaurant. Og tro mig - kunderne glemmer ikke lige navnet. Tænk dig at sige det i telefonen: "Fork You, det er Hans". Nogen staver You med et enkelt U. Det kunne tage det frastødende og vulgære ud af navnet uden at ødelægge det, som det betyder for jer.
Derfor skal I hedde ForkU - det er i øvrigt ledigt som dk-domæne, men hvis jeg havde haft et egnet projekt, var det taget nu.
mvh Hans