Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangsopløsning pga. Mangel på reel ejer

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 5. Jan 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik i går en besked om at mit Holding selskab er under tvangsopløsning pga. manglende registrering af reel ejer (mig selv).

Mit Holding selskab ejer mit driftselskab der sælger konsulentydelser.

Jeg fik hurtigt fat på erhvervsstyrelsen der fortalte mig at jeg skulle have fat i en revisor for at ændre dette.
Jeg snakkede derefter med ageras der formidler kontakt til revisor. De oplyste mig at jeg kunne forvente at sådan en sag ville koste ca 4000kr.
Senere i går aftes blev jeg ringet op af Bruun og hjele der fortalte mig at de var udpeget som likvidator og at jeg kunne forvente at det ville koste mig mindst 10.000kr at genoprette normal status på mit Holding selskab.

Dvs den manglende registrering (hvilket jeg faktisk havde fået revisor hjælp til fra en online selskabsiprettelses service) kommer til at koste mig mindst 14000.

Så nu sidder jeg og overvejer om jeg har andre muligheder. Jeg har uden held prøvet at finde ud af hvad der sker med mit driftselskab hvis jeg blot lader mit Holding selskab blive opløst (Holding ejer 100% af mit driftselskab).

Da begge selskaber er IVS er der kun smidt 1kr i indskud. Bruun og hjele fortalte mig at jeg derfor også skal betale det personligt.

Det er lidt hårdt for en nystartet selvstændig at smide penge ud af vinduet på den måde. Så håber at nogen her inde et klogere end mig.
Jeg må indrømme at jeg intet kender til disse termer eller denne process.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er nu en "bandit i habit" (kalder nogen dem der ikke strikt efterlever alle hvidvask-regler.)

Men du er nok - som de fleste - bare kommet til at kvaje dig, ved at undlade at reagere på flere myndighedshenvendelser.

Det kommer så til at koste dig. 

Se at få genoprettet selskaberne nu, og betal de penge det koster.

Hvis du bare selv havde registreret i tide da myndigheder skrev til dine selskaber, så havde det hele været HELT gratis.

Nu koster disse lærepenge dig så åbenbart mindst 14.000 kr. 

Det er godt nok meget sure lærepenge :-( .

Rigtig meget held og lykke med din forretning - der er heldigvis STOR efterspørgsel i disse år, så du har de bedste chancer for god forretning der har været i siden finanskrisen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

jacob_juul:
Jeg snakkede derefter med ageras der formidler kontakt til revisor. De oplyste mig at jeg kunne forvente at sådan en sag ville koste ca 4000kr.
Senere i går aftes blev jeg ringet op af Bruun og hjele der fortalte mig at de var udpeget som likvidator og at jeg kunne forvente at det ville koste mig mindst 10.000kr at genoprette normal status på mit Holding selskab.

Dvs den manglende registrering (hvilket jeg faktisk havde fået revisor hjælp til fra en online selskabsiprettelses service) kommer til at koste mig mindst 14000.

Så nu sidder jeg og overvejer om jeg har andre muligheder. Jeg har uden held prøvet at finde ud af hvad der sker med mit driftselskab hvis jeg blot lader mit Holding selskab blive opløst (Holding ejer 100% af mit driftselskab).

Da begge selskaber er IVS er der kun smidt 1kr i indskud. Bruun og hjele fortalte mig at jeg derfor også skal betale det personligt.

generelt skal du ikke mig bekendt betale kurator (Bruun og Hjelle - B&H) hvis du får det genoptaget via revisorerklæring.
Dertil er det for mig at se dybt ansvarspådragende for B&H hvis B&H påstår du skal betale personligt, fordi du har stiftet med 1 krone - Det er helt galt med mindre du har lavet andre alvorlige fejl. Det vil den revisor du finder - og ja - sikkert ca 4000 kr - også kunne beskrive for dig

Dit drift får du ikke fri af B&H uden de kræver du køber det og det kan koste en god del - ellers kommer det i vanskeligheder alt andet lig - se https://startupadvisejh.blogspot.com/2018/11/hvad-sker-med-tvangsoplste-holding-og.html 

Tag i alle fald og sæt dig med en god revisor - som ex anvist af Agera - og så tag den derfra inden for fristerne - og se at få lavet en opsætning af din firma digitale eboks så du får besked når der kommer mails til den - for det har du helt misset og derfor også misset dette. Du har fået rykker i den

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved genoptagelse er det normalt at omkostningerne skal afholdes af selskabets midler. Er der kun 1 kr så må ejeren spytte i kassen - og det er formentlig det som likvidator har ment. Det er kun hvis det ender ud i tvangsopløsning/konkurs at staten betaler gildet til likvidator.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Ved genoptagelse er det normalt at omkostningerne skal afholdes af selskabets midler. Er der kun 1 kr så må ejeren spytte i kassen - og det er formentlig det som likvidator har ment. Det er kun hvis det ender ud i tvangsopløsning/konkurs at staten betaler gildet til likvidator.

ja det lyder sandsynligt at det er det som der er talt om - genoptager man ikke er der ikke noget personligt i det.

lyder som det det handler om

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Selskabet er vel sendt til skifteretten, du har fået en dato for et møde der, samt et brev fra erhvervstyrelsen, omkring hvis de ikke har modtaget en revisorerklæring omkring genoptagelse inden en given dato, så tvangslukkes selskabet. (om du så allerede har passeret disse datoen, ved jeg ikke)

Men fat i en revisor. Få hjælp til en erklæring om kapitalen er til stede. Den sendes til erhvervstyrelsen, sammen med anmodning om genoptagelse. Erhvervstyrelsen meddeler skifteretten, at den tvangslukningen skal tilbagetrækkes. 

Om denne dato for tvangslukning er overskredet ved jeg ikke.

Normalt kan man nå at få den trukket tilbage fra skifteretten, hvis man får det lavet inden mødet med skifteretten. 

Efter min mening må selskabet godt betale omkostninger i forbindelse med genoptagelse. (Om de så er fradragsberettigede kan vel diskuteres)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Frederik-N:
Men fat i en revisor. Få hjælp til en erklæring om kapitalen er til stede. Den sendes til erhvervstyrelsen, sammen med anmodning om genoptagelse. Erhvervstyrelsen meddeler skifteretten, at den tvangslukningen skal tilbagetrækkes.


Når der - som her - er udpeget likvidator skal han også tiltræde at der kan ske genoptagelse.

Frederik-N:
Normalt kan man nå at få den trukket tilbage fra skifteretten, hvis man får det lavet inden mødet med skifteretten.


Sådan var det engang. Kan ikke huske om det sidste eller forrige år at Erhvervsstyrelsen meldte ud, at en tvangsopløsning ikke kan stoppes fra det tidspunkt, hvor Erhvervsstyrelsen har truffet beslutning om at oversende et selskab til tvangsopløsning i skifteretten, uden det skal følge reglerne om genoptagelse mv.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Ved genoptagelse er det normalt at omkostningerne skal afholdes af selskabets midler. Er der kun 1 kr så må ejeren spytte i kassen - og det er formentlig det som likvidator har ment. Det er kun hvis det ender ud i tvangsopløsning/konkurs at staten betaler gildet til likvidator.

by the way - Hvis vi nu havde et selskab som faktisk havde midler (hvis kun 1 kr lader mange det bare tvangslukke - men her i denne situation måske med komplikation af at drift skal købes ud så) - men hvis midler - og selskabet selv betaler for revisorerklæringen - Er der så fradrag for betaling til advokat for genoptagelse, eller vil det ses som en "frivilligt" påtaget udgift uden skattefradrag mon?

Enig i at der ikke kan ske tilbagetrækning fra skifteret hvis den er gået fra EOS - den mulighed forsvandt for 2 år siden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

by the way - Hvis vi nu havde et selskab som faktisk havde midler (hvis kun 1 kr lader mange det bare tvangslukke - men her i denne situation måske med komplikation af at drift skal købes ud så) - men hvis midler - og selskabet selv betaler for revisorerklæringen - Er der så fradrag for betaling til advokat for genoptagelse, eller vil det ses som en "frivilligt" påtaget udgift uden skattefradrag mon?

Generelt er det en vurdering fra sag til sag og kan sagtens være forholdsvis fordeling.

 

Et selskab har fradrag for den del af omkostningerne der har karakter af drift. Så hvis kurator/likvidators rolle har karakter af driftsmæssig styring af de igangværende aktiviteter, så har selskabet fradrag i skatten for den andel af udgifter til kurator/likvidator.

Men udgifter til behandling af de aktiviteter som er en naturlig del af konkursen/tvangsopløsningen har et selskab ikke fradrag for. Eks. revisorerklæringen til genoptagelsen er der ikke fradrag for.

 

I det konkrete tilfælde hvor vi har at gøre med et holdingselskab, vil der næppe være skattemæssig fradrag for noget som helst. Likvidators rolle i forhold til løbende drift er formentlig "ikke-eksisterende"

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

tak Jesper

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)