Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til CE mærkning af varer

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Faxe
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg planlægger at starte en webshop, hvor jeg bla. skal sælge hobbyartikler og enkelte elektroniske apperater. Jeg vil selv impotere dem fra Kina og har aftaler på plads med flere producenter, men hvordan er det med CE mærkning? 

Jeg har forhørt mig hos mine leverandører, men de vidste ikke noget om hvordan man får CE godkendt produkterne, så jeg vil høre om der er nogen herinde, som har erfaring med CE mærkning og som evt. kan hjælpe mig. 

Jeg har søgt på nettet, men syntes det virkede som en stor opgave at få CE mærket produkter, så håber der er nogen, som kan fortælle mig hvad jeg skal/bør gøre.

Mvh

Kim

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Ravnsbæk:
så håber der er nogen, som kan fortælle mig hvad jeg skal/bør gøre.

Drop projektet hvis dine leverandøre ikke kender til CE mærkning af deres produkter. Det lyder jo næsten som om de bare er forhandlere og ikke producenter.

Fra Faxe
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er producenterne jeg har kontakt med, men de sælger mest til Kina og Rusland og der siger de at de ikke behøver CE mærkning der og at de mener det heller ikke er nødvendig i Danmark, hvilket jeg ikke er enig med dem i. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim

Din leverandør ved åbenbart ikke hvad han snakker om - det er jo også derfor jeg anbefalede dig at droppe projektet - du vil ikke få andet en problemer, da det et dig som importør der er ansvarlig for at EU's regler er overholdt. 

Tilmeldt 29. Oct 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Ravn. Drop det, også selv om de nu bagefter kommer og siger at de sagtens kan sætte et CE-mærke på, hvis du gerne vil have det - det er stadig dig der er ansvarlig for at dine produkter overholder alle relevante EU direktiver.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

På et tidspunkt arbejddede jeg for dem her - måske kan de hjælpe: http://www.pro-safety.dk/

Så svært er det heller ikke. Men det tager noget tid at få en CE mærkning.


H
eld og lykke

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis

Det er jo fuldstændig urealistisk at en importør skal udføre CE-mærkningen. Udover  det er forbundet med store omkostninger er godkendelsen ikke meget værd, da producenter uden varsel kan ændre på produktet / indholdsstoffer.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn - hvad skal jeg sige - du har ret.

Fra Faxe
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil prøve at finde andre leverandører, som kan levere CE mærkede produkter nu min nuværende leverandør ikke er i stand til det. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Ravnsbæk:
Jeg vil prøve at finde andre leverandører, som kan levere CE mærkede produkter

Men husk at det stadig er dig som importør der er ansvarlig som at produkterne overhover EU's lovkrav.  Vær opmærksom på at der snydes meget med CE mærkning i Kina.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)