Det hænger givet sammen med facebook iværksætter sider i masse vis, f.eks IVS med 60.000 mere eller mindre aktive medlemmer, men det hænger nok også sammen med hele formen OG de kolosalt mange forstyrrende rene spam reklamer som tydeligt på dette billede.
Jeg ved ikke om Amino selv kan sige noget om den samlede aktivitet, om den faktisk er ved at gå død. Det er synd, for der er langt bedre kvalificerede svar og længere svar her på Amino, end på facebook generelt vh John H
Jeg tror også det har noget med hvad type mennesker der er her på Amino og hvad der er på Facebook - mange der er aktive på Amino (muligvis mindre end førhen), vi har været "fremme" i en del længere tid end mange i Facebook grupperne, og faktum er, at hvis vi kigger tilbage i tiden på Amino, fandt man hurtigt ud af om man passede ind eller ej, og jeg vil mene generelt set har folk her taget iværksætteri betydeligt mere seriøst end en stor procentdel af dem i div. Facebook grupper.
Jeg giver dig helt ret i, at indholdet på disse Facebook grupper til tider kan blive lidt.. biased, også især fordi det er ufattelig ofte hvor folk spørger om noget meget specifikt, men folk svarer uden egentligt at have styr på det der bliver spurgt om.
Mængden af "name dropping" tråde i disse grupper, er ufattelig store - uden folk har nogen reel holdning bag ved, eller de glemmer ihvertfald at forklarer hvorfor de mener X, Y eller Z.
På Amino, går folk (normalt) i dybten med deres svar - og jeg tror egentligt det er fordi platformen er som den er, fora er efter min mening altid mere oplagt til længere, dybtegående indlæg - nok også fordi at der er en række funktionaliteter der gør, det faktisk er muligt.
Der er selvfølgelig en del til hver løsning, men det er ekstremt svært i en tråd på Facebook at have et dybtegående svar, uden det ligner én stor blok tekst - nok grundet formatet, og at vi ikke kan formatere tekst.
----
Når det er sagt.. Har du muligheden for at slå Privat Beskeder til midlertidigt John? :-D Det har du desværre slået fra :(