Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Simpel side med integreret kort

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et ønske til en side jeg synes kunne være interessant, som jeg ikke umiddelbart kan ses findes, så hvorfor ikke lave en selv eller få den lavet snarere. Jeg har forsøgt at lave diverse småting gennem tiden, men design og grafik osv. Nej det bliver jeg aldrig dygtig til. 

Men jeg savner en side med oversigt over butikker i Danmark. Nogle butikskæder går mere op i at vise hvor den nærmeste er, indtast postnr. og få vist den nærmeste. Men hvad hvis man bare generelt er nysgerrig for hvor de er i landet. Hvor en kæde har sine butikker. Der giver et kort hvor man bevæger sig rundt langt mere mening. Det kunne jo være man fik besøg fra Vestjylland og bor på Sjælland, og et eller andet tilbud er udsolgt i ens nærmeste Bauhaus, og ser man lige på et kort, hvilke kommer gæsten forbi og kan køre ind for en uden den store omvej. Ja meget tænkt eksempel. Vil jo også nemt kunne bruges for kæderne selv, hvor er der marked osv. 

Nå, men det jeg forestiller mig minder faktisk lidt om Coops side: https://om.coop.dk/koncern/vores+butikker/find+butik.aspx 

Men her vises jo kun deres butikker, og mærkelig nok ikke med Logo, men med bogstaver i stedet. Jeg ville jo lave det på samme måde, og så med et lille logo på kortet. Ude til venstre (eller højre, jeg synes nu venstre virker mere logisk) ville jeg have en række, hvor de forskellige brancher er, her er der så et plus man kan klikke på, og så vælg alle, eller også sætter man flueben ud for de kæder man vil have vist. Er det under byggemarkeder, så kan man sætte flueben ud for Silvan eksempelvis, og så viser kortet alle Silvan i landet. Man skal selvfølgelig kunne zoome ind og ud og bevæge sig rundt. Ligesom på coops side forestiller jeg mig at man kan klikke på det enkelte pil/ikon og så kommer et lille pop up vindue med præcise adresse, og måske link og facebook link hvis butikken har en lokal facebook side og selvfølgelig åbningstider. Måske også man kunne ligge et lille billede en, og nogle bemærkninger, hvis der er det. 

Giver konceptet mening? Jeg antager man kan bruge google maps indkodet på en side på en eller anden vis. 

Ved ikke om siden kan generere nogle som helst indtægter. Jeg synes bare siden i sig selv kunne være rar at have. Hvor ligger der lige en xxx… jamen så har man det hele samlet på en side, og branche sorteret. :) Nogle butikker vil jo så findes i flere brancher. Eksempelvis El-giganten, den vil jo findes både som en elektronik forretning og som en Hårde hvidevare forretning. 

Egentlig har siden kun en forside og ikke så meget andet end venstre kolonne med listen hvor man sætter flueben (og de folder ud i hver branche), og så selve kortet. 
Det kan vel ikke være så svært at lave? Kan nogle sætte det op, så kan jeg selv proppe adresser ind og skrive de informationer i de pop-upvinduer ved hver forretning. Eller vil det også hurtig koste 5-10.000 eller mere? 

MVH
Hans Pedersen


Side 1 ud af 1 (1 indlæg)