Jeg har fået den idé, at TEKSTPERTEN skal udbyde små, åbne, "hands-on" workshops, hvor max. 5 iværksættere hjælper hinanden i gang med markedsføringen. Jeg har tidligere holdt lidt bredere workshops om det samme, og det viste sig, at det giver en fantastisk synergi-effekt at være flere i samme båd men fra forskellige brancher, ligesom værdien af at hjælpe hinanden med at se nytten af de produkter, man udbyder, er rigtig stor. At finde nytten for kunderne er kernen i ethvert salgsarbejde, uanset branche og produkt. Og overraskende nok viser det sig ofte, at nytten faktisk kan variere temmelig meget fra kundegruppe til kundegruppe. Den slags er det svært at få øje på, når man - som mange iværksættere - sidder alene ved skrivebordet.
Nå, men jeg har måttet erfare, at det er svært at samle deltagere nok til arrangementerne. Og jeg undrer mig... Mine workshops er billige i forhold til markedet, bl.a. fordi jeg har kursusfaciliteter her på kontoret. Jeg mener, de indholdsmæssigt er meget relevante, fordi de simpelthen tager udgangspunkt i deltagernes egen hverdag og deres udkast til materiale. Og så er der stor netværksværdi i dem, fordi vi kommer ret langt ind under huden på hinandens virksomheder i løbet af dagen. Hvad er der så galt? Mon jeg ikke markedsfører dem agressivt nok (via netværk og hjemmesiden) - eller er der simpelthen ikke et behov? Hvorfor er det så svært at samle nok til et åbent kursus?
Skulle der nu sidde en iværksætter eller tusind og læse dette, så må I meget gerne kaste et blik på workshop-beskrivelserne her og give mig kommentarer - ville I (rent teoretisk) tilmelde jer sådan en workshop? Hvis ikke, hvad mangler der så? Vil I foretrække at få tilbudt workshopsene via Væksthusene, Dansk Iværksætterforening eller andre?
Personligt ville jeg nok ikke melde mig.. kan ikek rigtig se, hvad jeg kan bruge kurset til bagefter? Mon ikke det nærmere er reklamefolk, hjemmeside folk, trykkerier og lign. der har brug for det?
Hvis vi skulle have lavet tekster fx et katalog eller lign, ville vi bruge vores reklamebureau til det
Jeg fik ikke engang læst de 4 øverste linier – For fa…. hvor er det irriterende med de gule farver, der hele tiden tvinger mine øjne til at ændre indstilling – ufedt!! Dette afholder mig ligeledes fra at bevæge mig yderligere rundt på dine sider og dermed bliver det den eneste og mest konstruktive feed back du kan få fra mig dette: Hvis det er det dine workshops drejer sig om så … Hvis ikke, så ville jeg ASAP få det ændret, til noget mere læsevenligt, for jeg bilder mig ind at jeg langt fra er den eneste der har/får det problem i forsøget på at læse på din side.
Derudover kunne du prøve dette:
Der sidder sikkert mange med lige præcis det behov som du dækker med dine workshops. Nogle af dem bevæger sig rundt her på Amino … så prøv evt. at lav et opslag i kategorien ”Jeg har et godt tilbud til dig”
Jeg håber at du modtager ovenstående barske feed back i den positive ånd det er afsendt og ønsker dig held og lykke med dine workshops.
Tak for dine kommentarer til min hjemmeside. Jeg har ikke været opmærksom på den visuelle opfattelse af teksten og har heller ikke fået kommentaren før nu. Jeg har straks ændret farverne - så må vi se, om det gør tricket §:o)