Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovgivning ved Black friday tilbud? fx. hvis black friday tilbud lige pludselig er udgået

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jesper_nl:

Det skal fremgå MEGET TYDELIGT! Det er der mere eller mindre ingen webshops (som er målrettet alm. forbrugere) som opfylder.

Det skal fremgå klart under hvert produkt, det er ikke nok, at det gemmes væk i nogle handelsbetingelser på en underside langt væk fra produktet. 

Og så snart webshoppen fremsender en ordrebekræftigelse eller lignende (kært barn har jo mange navne), så er aftalen indgået. 

Og hvem gider handle på en webshop, som ikke sælger en vare, men blot laver en opfordring til et tilbud. Nogle gange kan det også blive lige lovlig smart :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Jesper_nl:

Det skal fremgå MEGET TYDELIGT! Det er der mere eller mindre ingen webshops (som er målrettet alm. forbrugere) som opfylder.

Det skal fremgå klart under hvert produkt, det er ikke nok, at det gemmes væk i nogle handelsbetingelser på en underside langt væk fra produktet. 

Og så snart webshoppen fremsender en ordrebekræftigelse eller lignende (kært barn har jo mange navne), så er aftalen indgået. 

Og hvem gider handle på en webshop, som ikke sælger en vare, men blot laver en opfordring til et tilbud. Nogle gange kan det også blive lige lovlig smart :)

Fuldstændig enig - men det er heller ikke mig du skal overbevise, synes min påstand fremgår meget tydeligt og ligger meget tæt på din.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Fashion-Seller:

Jesper_nl:

Det skal fremgå MEGET TYDELIGT! Det er der mere eller mindre ingen webshops (som er målrettet alm. forbrugere) som opfylder.

Det skal fremgå klart under hvert produkt, det er ikke nok, at det gemmes væk i nogle handelsbetingelser på en underside langt væk fra produktet. 

Og så snart webshoppen fremsender en ordrebekræftigelse eller lignende (kært barn har jo mange navne), så er aftalen indgået. 

Og hvem gider handle på en webshop, som ikke sælger en vare, men blot laver en opfordring til et tilbud. Nogle gange kan det også blive lige lovlig smart :)

Fuldstændig enig - men det er heller ikke mig du skal overbevise, synes min påstand fremgår meget tydeligt og ligger meget tæt på din.

Det var skam heller ikke min mening, jeg ville bare bekræfte, at det du skrev var rigtig :)

Der skal laves mange tiltag, før man kan kalde det at "give et tilbud". Så selvom Kim har ret i, at man kan lave undtagelsen, de færreste shops lever dog op til dette, så er mit gæt, at trådstarter har ret til produktet, da handlen er indgået :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter min mening burde man have en klokke klar lovgivning som alle forstår. 

Fx. Black friday, fødselsdags tilbud og andre typer hvor der er høj rabat skal webshop være sikker på hvor mange produkter de har så når lager er tom så skal der står udsolgt, hvis en webshop på samme type tilbud skriver forkert med pris så hæfter de også, hvis pris fx. ikke er over 20.000 kr etc. etc

Jeg kan ud fra det i skriver forstå at på tilbud så hæfter en webshop eller deres underleverandør hvis de ikke har styr på deres lager og hvis en webshop skriver forkert og ikke skriver tilbage med det samme at de har skrevet forkert på deres webshop så hæfter de også for deres fejl. dvs. de skal leveret bestillingen og hvis ikke på lager et produkt som matcher. 

Normalt ville jeg sig pyt, men i det her tilfælde har min søn brugt flere timer på at finde en computer med et gtx grafikkort som han havde råd til.

Forløb:

- Jeg siger til min søn skriv gtx computer i Google, der kommer en annonce ude til højre med et produkt og med en meget god pris

- Vi går ind på webshoppen og ser produktet og det har det vi søger

- Prisen er meget god og det er et Black friday uge tilbud, jeg tjekker forsiden og der står "Spar over 70%"

- Så tror jeg på prisen og vi bestiller computeren og søger så ikke efter andre Black friday tilbud

- Jeg får en "Tak for din ordre" mail med: Vi har modtaget din ordre, og den er nu ved at blive ekspederet. Nedenfor kan du se informationer om din ordre.

- Ca. 1 time efter er prisen på deres hjemmeside ændret til en mere normal tilbud webshop pris og ikke Black friday pris, så enten har de lavet forkert pris eller kun haft en med den gode pris

- Jeg afventer nu fra 21 nov. til 5 dec. men jeg får ingen produkter eller beskeder

- Jeg skriver til dem og dagen efter får jeg besked på at "Modellen er desværre udgået" og de Vi vil tilbageføre pengene

- 1 min efter får jeg en mail med: ordre fra november 21, 2018 er blevet refunderet

- Dvs. De skriver ikke at prisen var forkert på noget tidspunk, hvis de havde gjort det med det samme ville jeg nok sige ok, men kan jeg få en rabatkode. Hvis de havde skrevet en mail med det samme om at prisen var fejlsat så kunne min søn nå at finde et andet Blackfriday tilbud og købe en computer som han havde råd til.


Nu har jeg skrevet en mail til firmaet at de på en eller anden måde må sende min søn en computer som har en minimum specs. som kan bruges til de spil han spiller. Ellers må jeg forhøre mig om hvad jeg ellers kan gøre

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Forbrugerombudsmanden er klageinstansen hvis I ikke kan blive enige - og vil så kunne sige hvad der er op og ned her

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Thor N.:

Efter min mening burde man have en klokke klar lovgivning som alle forstår. 

Bare for at være ærlig, så er det jo umuligt, med mindre den enkelte person bruger tid på at sætte sig ind i loven. Men den er relativt simpel, og godt forklaret på mange hjemmesider efterhånden.

Som du beskriver forløbet, så er der indgået en aftale. Og så hæfter de for den :)

Som John skriver, er næste skridt at gå til myndighederne, her vil jeg anbefale forbrugerklagenævnet.

https://www.forbrug.dk/klagemuligheder/klager-over-koeb-i-danmark/saadan-starter-du-en-klagesag/ 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har her til eftermiddag fået en ny mail fra webshoppen, hvor de først nu siger at der er sket en "systemfejl på prisen" ikke noget med en rabatkode eller andet end at de bare annullere ordren. 

Så nu står man der, skal man sende den til forbrugerklagenævnet så man selv og kan sige til andre hvordan regler er, eller skal man bare sig ok ok og ikke få afklaring om hvordan regler er til en anden dag.

 

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)