Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af kundebase

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg sidder i den situation, at jeg muligvis får muligheden for at købe en kundebase af et andet firma.

Er der noget specielt jeg skal forholde mig til i denne situation?

Det er et hosting-firma, der overtager et andet hosting-firmas kunder, men ikke selve firmaet.

Sig til, hvis I skal bruge mere information :)

-Erik

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Erik

ETMA:
Er der noget specielt jeg skal forholde mig til i denne situation?

Det korte svar er - ja :-)

Når du skriver at du køber kundebasen, så formoder jeg at du køber aktiverne form af kundekontrakter og forpligtelsen til at levere ydelserne til kunderne fremover.

Du skal bla. forholde dig til om købet evt. hører under loven om virksomhedsoverdragelse, så følger der en række forpligtelser for dig.

Derudover skal du tænke over:

  • Hvordan håndteres forudbetalte abonnementer
  • Er der hardware med i aftalen
  • Overtages nogle af sælgers nuværende kontrakter/forpligtelser
  • Løbetiden på de kontrakter du overtager - er der lidt "sikkerhed" for at kunderne bliver
  • Er kundens kontrakter udformet så de rent faktisk kan sælges til tredjemand? Hvis ikke så skal du have lavet nye kontrakter med alle igen.
  • Skal du have tid til en form for due diligence af det tekniske setup før aftalen er endelig bekræftet.

Der er helt sikkert meget mere du skal forholde dig til - mere end vi bare lige kan svare på via en portal :-)

Held og lykke med handlen
/Brian

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal også forholde dig til GDPR.

Hvis du ikke overtager firmaet, så skal kundebasen have givet specifikt lov til at DU må få og bruge deres information, og det er en meget speciel situation hvis det er tilfældet.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)