Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til et TV underholdnings program haves, hvordan gør man så nu ???

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er kommet til at få en super ide, den ligger dog lidt udenfor det jeg normalt beskæftiger mig med, så jeg vil høre om der er nogle der kan vejlede ifm. hvordan tingene skal gribes an i det her tilfælde.

Det drejer sig om at jeg har fået en Ide / tanke til et koncept hvor man kan producere et ret nyskabende underholdnings program der kan have interesse for stort set alle mennesker med hjerte for børn, kæledyr og familie, og Bubber kunne sagtens passe ind som vært.Big Smile 

Nu er mit spørgsmål så, hvordan får man realiseret sådanne ide´er på en måde, så man bliver fornuftig honoreret for det, fordi jeg går ud fra at hvis man bare ringer til TV 2 og pladrer løs, så siger de vel bare " tak søde " og så laver de det bare selv uden at man har noget krav på at få noget ud af det.

Hvis der er en af jer der gør sig i det der " game " eller ved hvordan man gør, så gi lyd fra dig,

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag kontakt til ét af de mange produktionsselskaber som Mastiff, Metronome, Nordisk Film, Saks osv. Metronome producerer mange af de store TV-underholdningsudsendelser såsom f.eks. "Hvem vil være millionær".

Hvis du virkelig mener at din idé er så god, så tag ind til et møde hos dem og få en god advokat med dig. Men du skal ikke sætte næsen op efter for meget - de honorerer dig i bedste fald med 3 publikumsbilleter og en æske chokolade Smile

Ej, jeg ville få udarbejdet en ordentlig kontakt, fortælle dem om min idé, få feedback og lade dem udvikle den indenfor de i kontrakten fastsatte muligheder. Problemet er bare, at folk hugger så meget fra hinanden i denne branche. Hvornår har du sidst set et helt nyt og anderledes koncept? Så reelt de kan bare tage din idé, lave lidt om og så har de gået udenom den eventuelle kontrakt, som I får udarbejdet.

Men dette produktionsselskab skal så igen ud og sælge idéen overfor et TV-selskab, så det er en yderst langsommelig process og der kan ske meget undervejs, som gør, at det pludselig ikke er din idé mere. Så få en god advokat, udarbejd en kontrakt, vær cool og sælg til højestbydende Big Smile

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)