Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankskifte

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ejer 2 små selskaber, og overvejer at skifte bank.

Jeg har behov for drift konto, dankort i drift selskabet, samt drift konto og depot i holdingselskabet.

Jeg har ikke behov for kredit.

Kender nogen en bank hvor der ikke betales negative renter?

Kender nogen en bank hvor der ikke betales et løbende ’for at være kunde’ ?

 

På forhånd tak.

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart nej til begge spørgsmål. Det skyldes formentlig, at banker er forretninger og jo betaler for indeståender som en udgift for banken til nationalbanken. At det med negativ rente ikke er nået til private, er nok mere held end forstand. 

IT, personale, bygninger, hvidvask, skatteindberetninger - det er ikke billigt at drive bank, så idag koster det generelt noget at få erhvervskonto uanset hvor (og private betaler så idag faktisk også ofte gebyrerer for div betalinger, kort og og og)

Specielt en konto der ikke skal bruge kredit tjener de - uden at fakturere for det - 0 kr på men betaler til nationalbanken for at have penge stående på, så ingen kredit er negativt.

Det er ikke meget anderledes, end at et godt regnskabsprogram kan koste, office 365 gør det osv - Det er bare så indgroet i mange af os, at banker er samfundsservice der skal levere gratis

Du kan finde lidt priser fra forskellige banker her. De fleste har åbne priser og starter omkring 1200 kr i start og så ca 100 kr og op i måneden.

Du kan dog sagtens have så stort engagement med dem, privat - eller som erhverv, at du kan forhandle de priser bort, fordi de så kan tjene på andre ting, så tag forhandlingen hvis det er tilfældet.

her er lidt priser https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html 

Test nogle få større og så se om du har en lille lokal bank der måske ser mere humant på indtjeningen Stick out tongue (har større udlån end indlån og derfor ikke betaler nationalbanken samlet)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, for dit svar

Jeg ser lidt på nogle små banker.

 

Jeg ønsker nu ikke at få gratis ydelser, og har ingen problem med at betale for de ydelser jeg får, f.eks. dankort, depot, aktiehandel, valuta, osv.

Jeg har dog et problem med konceptet, det koster xx Kr. at være kunde.

Det kunne være rigtig godt hvis jeg kunne fakturere mine kunder et fast beløb månedlig med det argument at administration er dyrt – men tror ikke det går.

 

Havde privat en oplevelse for nogle år siden, hvor jeg skulle købe et sommerhus.

Banken ville låne mig penge til udbetalingen (18%), til trods for at beløbet var tilgængelig på en anden konto 😊

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Varde
Tilmeldt 7. Feb 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Bankpartner ApS Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej 

Kender ikke nogen banker, hvor det ikke koster noget løbende. De fleste har fx gebyr for at have netbank. 

Mht. negativ rente så er der stadig mange af de små banker, som bruger det markedsføringsmæssigt at de ikke har negative renter. Så dem vil jeg også kigge efter. Men forvent ikke den store positive modtagelse, hvis du ikke også vælge at købe ind på noget depotpleje osv. 

Få den bedste finansiering til din virksomhed. Tjek bankpartner.dk Uvildig finansiel rådgivning

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jjam:

eg har dog et problem med konceptet, det koster xx Kr. at være kunde.

Det kunne være rigtig godt hvis jeg kunne fakturere mine kunder et fast beløb månedlig med det argument at administration er dyrt – men tror ikke det går.

 

mener ikke den holder. Bank er jo ikke andet end administration. Hvem skulle betale for hvidvaskkontrollen når du skal ind som kunde, deres IT du trækker på, deres indberetningspligter til skat, deres renteberegninger og alt det - Ofte kommer faktisk tilmed visse ydelser stadig oven i. Du kan ikke bare sammenligne med at du betaler for adm. som kunde i alm virksomhed
Det kunne du, hvis priserne per ydelse så var høj - hver gang du satte penge ind eller hævede og trak på deres IT osv - fik indberettet til skat-  hvidvaskcheck start har mybanker vist beregnet til formentlig 1500 kr udgift-  det er så måske det de kunne kalde startgebyr - men du kan ikke sige det er administration du betaler for

Anyway - meld tilbage når du finder noget gratis, for der er mange der søger det og gerne vil finde det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)